ترمیم بافت‌های تاریخی خوزستان پیش از شروع بارندگی

معاونت اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از مرمت بنا‌های تاریخی که نیاز به بازسازی دارند پیش از شروع بارندگی‌ها در استان خبر داد.

احمد رضا حسینی بروجنی معاونت اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به گستردگی آثار تاریخی در سطح استان این معاونت اقدام به پایش آثار تاریخی نموده است.

او افزود: این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد که پس از کار پایش‌های صورت گرفته میزان آسیب‌های بنا‌ها برای حفاظت و رفع خطر  اولویت بندی خواهند شد.

بروجنی بیان داشت: برای حفاظت آثاری که دارای مالکیت خصوصی هستند اقدام به فراخوان جهت مشارکت در تکمیل تفاهم نامه با مالکین داریم.

معاونت اداره ‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: پس از ایجاد تفاهم نامه با مالکین اقدامات حفاظتی آغاز خواهد شد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز شروع مراحل اجرایی قبل از بارندگی خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: برای حفظ بنا‌های تاریخی در بافت‌های تاریخی مشارکت سایر ارگان‌ها مانند شهرداری، راه و شهرسازی بنیاد مسکن لازم است همچنین مراحل اداری و مکاتباتی نیز از سوی این داره کل جهت مشارکت دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت.

انتهای پیام/م

بازسازی بناهای تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.