کاهش آمار بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، کاهش آمار بیکاری استان در بهار امسال را نتیجه ایجاد ۵۰ هزار شغل جدید در سال ۹۷ دانست .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، کاهش آمار بیکاری استان در بهار امسال را نتیجه ایجاد ۵۰ هزار شغل جدید در سال ۹۷ دانست و گفت : به جای مخدوش‌کردن آمار‌های رسمی تلاش کنیم که اشتغالزایی و بهره‌وری را در استان بالا ببریم.

او از کاهش یکباره ۴.۷ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار ۹۸ شده، گفت : طبق آمار سامانه رصد استان در سال ۹۷ بیش از ۵۰ هزار شغل در کرمانشاه ایجاد شد که بخشی از آن مربوط به عملکرد ستاد‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده و حوزه ساخت و ساز بوده است.

 عزیزی گفت: «براساس یک قاعده مشخص، هر ۶۵ متر مربع ساخت و ساز معادل یک شغل جدید حساب می‌شود.»

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اینکه گفته می‌شود کاهش نرخ بیکاری بهار ۹۸ استان ناشی از اشتغالزایی نیست بلکه نتیجه کاهش جمعیت افراد جویای کار و دلسردی آنان است، یک ادعای کاملا اشتباه و غیرعلمی است، زیرا اساسا چنین ادعایی قابل پیمایش نیست.

 او گفت: وقتی مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی انتشار آمار اقدام به اعلام نرخ بیکاری می‌کند، فریب چنین موضوعاتی را نمی‌خورد و تمام سرفصل‌های قابل پیمایش را در نظر می‌گیرد.

عزیزی افزود: جمعیت فعال یا بیکار و جویای کار است یا شاغل؛ نمی‌شود یک سرفصل جدید به عنوان «افراد جویای کار دلسرد» را به آن اضافه کرد.

او گفت: به جای مخدوش کردن آمار‌های رسمی تلاش کنیم که اشتغالزایی و بهره وری را در استان بالا ببریم.

عزیزی گفت: ۸۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای استان کرمانشاه مصوب شده که به صورت کمک در کاهش سود تسهیلات دریافتی برای واحد‌های اشتغالزا هزینه می‌شود.

افتتاح ۲ کافه کارآفرینی توسط بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که به گفته عزیزی برای اشتغالزایی در استان انجام شده و هدف از ایجاد آن ایجاد مکانی برای تبادل نظر، همفکری و اشتراک‌گذاری طرح‌ها بین کارآفرینان و سرمایه گذاران است.

او با اشاره به هدف گذاری سند جامع اشتغال استان برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ گفت: برای تحقق این هدف امسال باید حدود ۶۰ هزار شغل ناخالص یا ۲۰ هزار شغل خالص در استان ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام/د

۶۵ متر مربع ساخت و ساز، یک شغل جدید

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.