۱۵ هزار هکتار از اراضی قزوین زیر کشت کلزا می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیس بینی کرد امسال محصول کلزا در ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان کشت شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه کشت محصول کلزا گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یابد و تلاش خواهیم کرد این میزان سطح از اراضی زیر کشت برود.

خمسه افزود: بذر و کود به میزان کافی برای کشت کلزا در استان تامین شده است واولویت توزیع کود نیز به کشاورزانی تعلق می‌گیرد که اقدام به کشت کلزا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تامین نیاز داخلی کشور به روغن تنها با توسعه کشت دانه‌های کشت کلزا امکان پذیر است و کشاورزان و بهره برداران پیشرو باید در طرح کشت محصول استراتژیک کلزا مشارکت بیشتری داشته باشند.

خمسه یادآورشد: در استان قزوین کشت و صنعت‌های بزرگی در حال فعالیت هستند که با برنامه ریزی مناسب می‌توانند سطح زیر کشت کلزا را در واحد‌های خود افزایش دهند.

او بیان کرد: تاکنون ۴۵ هزار تن بذر کلزا از نوع هیبرید و اوپی در استان تهیه شده و ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن آن نیز توزیع شده است و با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی می‌توانیم دانش کشاورزان را در کشت محصول کلزا ارتقا دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای استان برای کشت شهریور ماه آب مورد نیاز تامین شده است و شهرستان‌های زیر شبکه انتقال آب هیچ مشکلی برای تامین آب و کشت کلزا ندارند.

او گفت: کشاورزانی که از شبکه آب استفاده می‌کنند در صورتی که در کشت محصول کلزا مشارکت نکنند در سهمیه تخصصی آب ان‌ها تجدید نظر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

بذر و کود به میزان کافی برای کشت کلزا در استان تامین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار