نماینده مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش میزان مصرف برق با استفاده از کنتورهای هوشمند

شرفی گفت: کنتور‌های هوشمند علاوه بر ثبت مصرف واقعی مشرکان برق در کاهش یا سازماندهی میزان استفاده تاثیر بسزایی دارد.

جامعه رضایتمند با هوشمند سازی کنتور‌های برق خانگی

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص هوشمند سازی کنتور‌های برق خانگی اظهار کرد: در یک جامعه برای جلوگیری از خطا‌های انسانی و افزایش سرعت عمل، باید به سیستم های  هوشمند متصل شویم؛ کنتور‌های هوشمند  برق به منظور تحقق این اهداف ساخته شده اند.

وی ادامه داد: ما مسیر هوشمندسازی کنترل‌های برق را برای رضایتمندی مردم کشور انتخاب کردیم، اما در کشور‌های دیگر مبنای این انتخاب کنترل بر ملت و تامین ادوات سرمایه داری کشور است. انتخاب سیستم هوشمند برای یک جامعه قانونمند و هدفمند, ضروریست.


بیشتر بخوانید:تمامی مشترکان خانگی برق به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شوند


این مقام مسئول با اشاره به مزایای هوشمندسازی کنتور‌های برقی گفت: کاهش آزمون و خطا، افزایش سرعت عمل و روشن شدن تعهد کار از موارد قابل توجه و مهم سیستم هوشمند کنتورهاست که البته ثبت مصرف واقعی مشرکان برق در کاهش یا سازماندهی میزان استفاده تاثیر بسزایی دارد.

شرفی بیان کرد: کاهش مصرف کاملا چند وجهی است، بطور مثال باید مردم به این باور برسند که سوخت یکی از اجزای زندگی فردی و جمعی هر انسانی است که با استفاده درست می‌توان بهترین بهره برداری را از آن کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نصب کنتور‌های هوشمند موجب می‌شود میزان مصرف مشترکان به طور کامل رصد شود و خود مشترک نیز بتواند از میزان مصرف خود آگاهی کافی داشته باشد.

وی  تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه هزینه نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پر مصرف برق باید از خود مشترک دریافت شود، اما وزارت نیرو برای سهولت در این امر، ضوابط و آیین‌نامه‌ای تدوین و به شرکت‌های برق سراسر کشور ابلاغ خواهد کرد تا مشترکان بتوانند کنتور‌های هوشمند را با اقساط بلند مدت تهیه و نصب کنند.

انتهای پیام/

کاهش آزمون و خطا با هوشمند سازی کنتور های برق

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار