چرا بیرانوند از دیدار با استقلال محروم نشد؟

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، علیرضا بیرانوند را از همراهی پرسپولیس برای دیدار مقابل صنعت نفت آبادان محروم کرد.

چرا بیرانوند از دیدار با استقلال محروم نشد؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیرانوند، دروازه بان ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در دیدار با تراکتور دچار حواشی زیادی شد، دیروز (شنبه) راهی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شد و سپس رای این کمیته محرومیت یک جلسه‌ای بود.

در رای کمیته انضباطی آمده است:

در خصوص گزارش ابرازی علیه علیرضا بیرانوند - دروازبان تیم پرسپولیس مبنی بر اهانت بر تحریک تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله فیلم منتشره شده از وی در حین خروج از زمین مسابقه و با عنایت به دفاعیات و اظهارات ارائه شده در جلسه ۲۳ شهریورماه، کمیته انضباطی رفتار ایشان قطع نظر از توهین آمیز بودن یا نبودن آن به لحاظ تحریک تماشاگران تیم مقابل از مصادیق ماده ۶۰ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷ تشخیص و بر همین اساس، علیرضا بیرانوند به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقه رسمی و پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی به لحاظ عذرخواهی نامبرده و باشگاه مربوطه در رسانه، با رعایت ماده ۹۳ از مقررات موصوف محکوم می‌شود.


بیشتر بخوانید: بیرانوند یک جلسه محروم شد


بیرانوند با این حکم، دیدار با صنعت نفت آبادان را از دست داد، اما مشکلی برای دیدار با استقلال تهران ندارد. البته طبق ماده ۶۰ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷، محرومیت ۲ جلسه‌ای باید برای بیرانوند در نظر گرفته شود امابه دلیل عذرخواهی او و باشگاه پرسپولیس، بیرانوند تنها محرومیت یک جلسه‌ای را باید پشت سر بگذارد.

حسین عبداللهی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چگونه این کمیته با وجود ماده ۶۰ آئین نامه انضباطی مبنی بر اعمال ۲ جلسه محرومیت برای افرادی که مبادرت به تحریک هواداران می‌کنند تنها یک جلسه علیرضا بیرانوند را محروم کرده است، بیان کرد: خواهش می‌کنم یک بار دیگر متن رای بیرانوند را بخوانید. در خط آخر این متن آمده است مرجع رسیدگی کننده یعنی کمیته انضباطی با درنظر گرفتن جهات مخففه می‌تواند برای متخلف تخفیف قائل شود. ما هم براساس عذرخواهی بیرانوند و باشگاه پرسپولیس ماده ۹۳ را درنظر گرفته و حکم محرومیت او را کاهش دادیم. به همین بیرانوند تنها یک جلسه محروم شد.


بیشتر بخوانید: بیرانوند از فوتبال ایران خداحافظی می کند؟


او افزود: عذرخواهی بیرانوند و باشگاه پرسپولیس در صدور رای تاثیرگذار بود و با توجه به اینکه آن‌ها در رسانه‌ها از این حرکت عذرخواهی کردند ما هم ماده ۹۳ را اعمال کرده و به بیرانوند تخفیف دادیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از پرسپولیس تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار