در مواضع هفتگی حزب موتلفه عنوان شد؛

برخی با حاشیه‌سازی، مطالبات مردم را به طاق نسیان می‌کوبند/ مقاومت منطقه ریشه در عاشورا دارد

بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، مواضع این حزب را نسبت به اتفاقات هفته گذشته بیان کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسداللّه بادامچیان در بیان مواضع هفتگی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی در بیش از ۵۰ کشور جهان گفت: نهضت حسینی، نهضتی جهانی است که در حال گسترش و جهانی شدن است و جهانی شدن نهضت حسینی پشت آمریکا را به لرزه درآورده و آتش به خرمن ستم جهانی وارد می‌کند.

بادامچیان اظهار داشت: منطق مقاومت در منطقه نظم نوینی را پدید آورده است که این نظم در کل خطوط تماس و نبرد با استبداد جهانی به خوبی دیده می‌شود.

او شکل گیری مقاومت در منطقه و جهان را ناشی از یک جنبش جهانی برای رهایی از استکبار دانست و تأکید کرد: ریشه نظم معنوی پدید آمده برای رهایی از استکبار از یک جنبش مهدوی است که ریشه در عاشورا و کربلا دارد. امروز ما در غزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان و بحرین و سایر کشور‌ها گوشه‌هایی از آن را مشاهده می‌کنیم.

بادامچیان گفت: امروز در جوامع اسلامی به موازات تقوای پرهیز برای رسیدن به کمالات انسانی و الهی شاهد یک تقوای ستیز هستیم. ستیز با استکبار و ابرقدرت‌ها بویژه آمریکا که پای آن به همه جوامع انسانی نیز کشیده شده است.

او با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی افزود: جهان اسلام و آزادی خواهان، امسال نیز در تدارک یک راهپیمایی عظیم و تاریخی هستند تا قدرت نرم انسان‌های مشتاق برای رهایی از سمومات فکر مدرنیسم استعمارگرانه را به رخ سلطه گران بکشند.

بادامچیان اظهار داشت: انسان‌ها با کششی که در مظهر شجاعت و فداکاری و خدمت به آزادی و انسانیت و یاران او وجود دارد، در عمق جان خویش در پی انسجام و نظم سیاسی و اجتماعی هستند. این نظم حسینی و زینبی نظامی را پی ریزی می‌کند که تاج و تخت نظام ستمگر سرمایه‌ای را بر باد خواهد داد.

او افزود: اربعین حسینی فقط جلوه یک اندیشه سیاسی نیست، بلکه دعوت به اندیشیدن به سرنوشت انسان قرن ما، تاریخ بشر، عمق و ژرفای هستی و رهایی از شرّ طواغیت روزگار است. ایران اسلامی و رهبری باهوش، تیزبین و قدرتمند نظام یعنی آیت الله العظمی امام خامنه‌ای قافله سالار این حرکت الهی در عصر ماست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با رد هرگونه مذاکره با آمریکا گفت: آمریکائی‌ها با افزایش تحریم‌های اقتصادی در اندیشه آسیب زدن به انقلاب اسلامی هستند. آن‌ها با هر امتیازی در توافق و مذاکره حاضر نیستند زیرساخت‌های تحریمی که برای تحکیم آن ۳۰ سال تلاش کردند، ازبین ببرند مگر به این نتیجه برسند که دیگر تحریم‌ها هیچ اثر مؤثری بر ایران ندارد. تجربه آمریکا و چین و ویتنام، سرشار از اثبات این نگرش است.

او افزود: آن‌ها باید قبل از هر مذاکره به تعهدات خود در ۱+۵ عمل کنند و با رفع تحریم‌ها زمینه را مساعد کنند. با افزودن تحریم‌ها و دشمنی‌های کینه توزانه، درخواست مذاکره معنایی ندارد.

بادامچیان افزود: آخر شهریور رییس جمهور به آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌رود. آمریکایی‌ها مثل همیشه نقشه کشیده اند که امیدواریم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و اقتدار آن نقشه‌ها را خنثی کند.

او درباره تغییرات در دولت آمریکا اظهار داشت: برکناری بولتون شکست سیاست‌های غلط اوست و دلیل سیاست‌های خطا و غلط ترامپ، آن‌ها حتی ممکن است پس از چندی پمپئو را هم از کاخ سفید اخراج کنند. زیرا ترامپ در برابر هوشیاری و مقاومت ارزشی و اتخاذ سیاست‌های صحیح ایران، دچار سرگردانی در مدیریت سیاسی شده است.
 

بیشتر بخوانید: حیات سیاسی اسداللّه عسگراولادی چگونه گذشت؟

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در چنین وضعی، هیچ مسئول ایرانی نیازی به مذاکره یا دیدار با مقامات آمریکا ندارد. کمترین تماس با آن‌ها دولت را به سمت عدم مشروعیت و صلاحیت می‌برد و قطعاً با فشار افکار عمومی روبرو خواهد شد. آمریکا به دنبال بی آبرو کردن دولت ایران در نزد افکار عمومی جهانیان است و اگر این طور نبود، با کاهش تحریم‌ها و دشمنی ها، زمینه سازی می‌کرد که نمی‌کند.

بادامچیان با تجلیل از مواضع عاشورایی سیدحسن نصرالله تأکید کرد: استکبار جهانی خوب می‌داند مقاومت اسلامی قدرت آن را یافته است که بتواند تمامی منافع و منابع استکبار را در منطقه و در کلیه خطوط جهاد در مرز‌های رژیم اشغالگر قدس، سوریه، لبنان، غزه، عراق و افغانستان را هدف قرار دهد.

وی در خصوص مطالبات مردم از دولت نیز اظهار داشت: مطالبات زنان و دختران جامعه ما اشتغال، بیمه زنان سرپرست خانوار، مرخصی زایمان زنان شاغل، تسهیل شرایط ازدواج، تسهیل فرزندآوری و ایجاد زیرساخت‌های سالم برای ورود زنان به فعالیت‌های اجتماعی با الگوی ایرانی و اسلامی است. برخی با حاشیه سازی می‌خواهند این مطالبات را به طاق نسیان بکوبند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با عرض تسلیت به خانواده مرحوم حاج اسدالله عسگراولادی و اعضای حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم حاج اسدالله عسگراولادی یک کارآفرین و تاجر خوشنام ایرانی بود که در نهضت اسلامی امام خمینی (ره) پا به پای مردم و مبارزان علیه رژیم ستمشاهی نقش آفرینی می‌کرد و از یاران دیرین امام و رهبری بود.

او افزود: در شرایط جنگ اقتصادی بدون شک کارآفرینان و کسانی که در حوزه اقتصادی تلاش می‌کنند و با پاکدستی نظام و مردم را یاری می‌رسانند، همراه فرماندهان جنگ علیه آمریکا و مستکبرین هستند، سابقه روشن و شفاف او در بیش از ۵۰ سال کار اقتصادی و مردمی مبین آن است که او یک سرباز صادق برای مردم در این وادی بود.

بادامچیان از مرحوم عسگراولادی به عنوان یک خیّر در امور عام المنفعه یاد کرد و گفت: خدمات او به محرومان، ساخت مساجد و کمک به فعالیت‌های فرهنگی و یاری به مستضعفان حکایت از یک کارنامه روشن دارد. آن‌ها که اهل این امور خیر هستند از آن به خوبی آگاهند. خداوند او را بیامرزد و با صالحین و محسنین محشور گرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار