عابدینی گفت: شورای فرهنگ عمومی به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و باید زمینه رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه این شورا باید زمینه رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند، گفت: شورای فرهنگ عمومی به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایانه در این جلسات شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ما در شورای فرهنگ عمومی باید مصادیق فرهنگی را که عاشورا، غدیر، قرآن، انتظار ظهور، نماز جمعه و جماعت است، معرفی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با بیان اینکه متصدیان امور فرهنگی مانند باغبان هستند، خاطرنشان کرد: هیچ باغبانی نمی‌تواند با نگاه دستوری زمینه رشد و نمو را فراهم آورد، در حوزه فرهنگی هم این گونه است و همه باید زمینه‌ رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کنیم.

او افزود: نگاه خدای متعال این گونه بوده که پیغمبران باید زمینه و بستری را فراهم کنند تا مردم خودشان برای اجرای عدالت به پا خیزند و نگاه دستوری در این حوزه را راهگشا ندانسته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درادامه گفت: خیلی وقت‌ها خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های بیگانه با فرهنگ ما آمیخته می‌شود و فرهنگ الهی و دینی ما را مخدوش می‌کند، خدا اصرار دارد بین فرهنگ شیطانی و الهی مرزبندی صورت بگیرد تا جامعه آسیب نبیند.

امام جمعه قزوین به اهمیت گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، بسیار حیاتی و مهم است و باید به صورت ویژه و اختصاصی به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان برخورداری از حریت و آزادگی را لازمه کار فرهنگی دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی جریانات سیاسی، حریت و آزادگی را زیر سؤال می‌برند و کسی که عضو آنهاست برای هر سخن گفتن باید از آن‌ها اجازه بگیرد و این خارج از حریت و آزادگی است.

انتهای پیام/ک

شورای فرهنگ عمومی زمینه رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.