معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور:

تاکید بر شایسته سالاری در انتصاب مدیران

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در قزوین گفت: باید در انتصاب و ارتقاء مدیران به دانش گرایی و شایسته سالاری مبنی بر اخلاق اسلامی توجه کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  صدری معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش با تاکید بر شایسته سالاری در انتصاب مدیران گفت: قانون ارزیابی و گواهی شایستگی برای اجرای این سیاست در توانمند سازی مدیران طراحی شده است.

صدری با بیان اینکه ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی ، ارتقای سطح دانش تخصصی و مهارت کارکنان مورد توجه رهبری است، افزود: متاسفانه کسانی که استخدام می‌شوند مهارت کافی و لازم را ندارند.

او اضافه کرد: دانشگاه‌ها نمی‌توانند در زمینه آموزش گام موثر بردارند و مباحث دانشگاه‌ها دانش نظری را بیشتر ترسیم می‌کند و ما به دنبال کارکنان وفادار به مهارت آموزی هستیم.

صدری ، توسعه دانش و مهارت و تغییر نگرش شغلی و سازمانی را یکی از اهداف آموزش کارکنان دولت عنوان کرد.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اگر چه امروز سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین سرمایه‌های سازمانی است، اما در آینده اگر سرمایه انسانی نتواند از تکنولوژی استفاده کند بازنده خواهد بود.

صدری با اشاره به اینکه دو دسته مدیر سیاسی و حرفه‌ای وجود دارد، گفت: آموزش در حوزه مدیران حرفه‌ای برگزار می‌شود و کم توجهی به آموزش مدیران سیاسی آسیب است که باید به آن توجه شود.

*آموزش به عنوان مهم‌ترین موضوع در توسعه سازمان و سرمایه انسانی

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه هم در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش به عنوان مهم‌ترین موضوع در توسعه سازمان و سرمایه انسانی است گفت: سازمان‌ها متحمل هزینه آموزش می‌شوند و آموزش گیرندگان هم وقت زیادی صرف آن می‌کنند، ولی آیا این آموزش‌ها همیشه مفید است.

زهرا اربابی گفت: آنچه در نظام برنامه ریزی توسعه مورد نیاز کارشناسان برنامه ریزی است شایستگی در سیاست گذاری از بعد دانش و نگرش مهارت هاست.

او اضافه کرد : سیاست‌ها به عنوان قلب نظام برنامه ریزی شامل ٣ بخش سیاست پژوهی، اجرا پژوهی و نظارت پژوهی است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه گفت: کسب شایستگی کارکنان شامل همین سه بخش است که فقط از طریق آموزش محقق می‌شود و این نشان از تاثیر آموزش در برنامه ریزی دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.