مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از شناسایی ۳۶ روستای هدف گردشگری در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: با وجود شناسایی روستا‌های مستعد هدف گردشگری فعلا دستورالعملی جهت معرفی آن‌ها ارائه نشده است.

او افزود: آخرین بار در سال ۸۳ بررسی کلی در این خصوص صورت گرفته و ۱۲ روستای اردبیل در آن مقطع زمانی به عنوان روستای هدف معرفی شده است، اما بعد از آن هیچ دستور العملی در این خصوص ارائه نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: در صورت اعلام دستور العمل، این استان روستا‌های متعددی با قابلیت گردشگری دارد.

فلاحی محاسن معرفی یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری را حفظ بافت کهن، معماری تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و بهسازی مسیر‌های گردشگری آن عنوان کرد و افزود: علاوه بر این طرح هادی در روستای هدف گردشگری متفاوت از سایر روستا‌ها اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: به عنوان مثال در چنین روستا‌هایی از سنگفرش به جای آسفالت استفاده شده و در حفظ بافت کهن نیز تمامی امکانات به کار گرفته شده و در مرمت و بهسازی بنا‌ها به مصالح بومی توجه می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: پیرو تفاهم نامه میراث فرهنگی با وزارت کشور و بنیاد مسکن برای توسعه چنین روستا‌هایی اعتبار ویژه نیز اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ح

شناسایی روستا‌های مستعد هدف گردشگری در اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.