صادرات ۵۰۰ تن گیاهان دارویی فارس به خارج از کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: پارسال بیش از ۵۰۰ تن گیاه دارویی از فارس به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بیان کرد: از نیمه دوم پارسال تاکنون ۴۸۸ تن انواع گیاهان دارویی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادر شده که بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای کشور ارزآوری داشته است.

او تصریح کرد: بابونه، باریجه، آنغوزه، ترافل، میوه بنه، مستکی، آویشن، بادام کوهی، گل گاوزبان، ریشه گیاه شیرین بیان و میوه سپستان انواع گونه‌های گیاهان دارویی و صنعتی در استان فارس است.

منتصری ادامه داد: این گیاهان با مجوز اداره کل منابع طبیعی به برخی کشور‌های اروپایی هند، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه گیاهان دارویی در سطح ٣٠ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس وجود دارند، افزود: کشت بسیاری از این گونه‌های دارویی در شهرستان‌های لارستان، نیریز، اقلید، داراب، کازرون، ممسنی و فیروز آباد متمرکز شده است.
او، با اشاره به ظرفیت قابل توجه گیاهان دارویی فارس و سهم مهم صادرات این گیاهان در بازار‌های جهانی، بر توجه بیش از پیش به حفظ و گسترش این گیاهان تاکید کرد.

منصری افزود: استان فارس به عنوان یکی از مهمترین منابع اصلی تولید گیاهان دارویی در کشور، از نظر پوشش گیاهی، رشد گونه‌های خوراکی، صنعتی و دارویی در بین سایر استان‌های کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: بیش از ٧ میلیون هکتار مرتع در استان فارس وجود دارد که از ظرفیت بالایی در تولید و تکثیر گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ت

صادرات گیاهان دارویی فارس به خارج از کشور

برچسب ها: محیط زیست ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار