رئیس کمیسیون معدن مطرح کرد؛

اعتراض معدن‌داران به عوارض ۲۵درصدی

صمدی گفت: وزارت صما به جای حمایت از بخش معدن کشور، عوارض ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای صادرات محصولات معدنی لحاظ کرده است.

اعتراض معدن‌داران به عوارض ۲۵درصدیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید صمدی رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه وزارت صنعت در طول شش ماه گذشته هیچ اقدام کارآمدی برای حل مشکلات معدن‌داران کشور انجام نداده است، اظهار داشت: جالب اینجاست اخیراً وزارت صنعت در اقدامی قابل تأمل به جای حمایت از بخش معدن کشور، عوارض ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای صادرات محصولات معدنی لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه معدن‌کاران، اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی است، افزود: باید پاسخ داده شود معدن کار با مازاد تولید باید چکار کند. با اعمال عوارض بر صادرات مواد معدنی به هیچ عنوان کار معدن برای فعالان این حوزه اقتصادی نخواهد بود.

رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران با اعلام اینکه عوارض صادراتی باعث می‌شود در بخش قیمت‌گذاری دخالت‌ها اعمال و سنگ آهنی‌ها مجبور به فروش ارزان محصولات خود به کارخانجات فولاد شوند، تصریح کرد: در حال حاضر فولادسازان از یارانه‌های انرژی بالایی برخوردار هستند که با این تصمیم سنگ آهن ارزان را نیز خریداری می‌کند، حال اگر معادن سنگ آهن تعطیل شود به آن‌ها ربطی ندارد.

به گفته صمدی آمار‌ها نشان می‌دهد نیاز داخل سنگ آهن کشور ۳۰ تا ۳۲ میلیون تن است که در حال حاضر ۴۰ میلیون تن سنگ آهن در کشور تولید می‌شود.

اعتراض معدن‌داران به عوارض ۲۵درصدی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار