کارگاه مدیریت زیست بوم تالاب‎های پلدختر برگزار شد

سومین کارگاه به منظور تدوین طرح مدیریت زیست بوم تالاب‎های پلدختربرگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی الشتری نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه  تدوین مدیریت زیست بومی تالاب‌ها را مهم و اثر گذار دانست و گفت: برگزاری این دوه‌های آموزشی با حضور سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

علی الشتری نژاد اظهار امیدواری کرد: با تدوین، تصویب و اجرای این برنامه برای تالاب‎های پلدختر در سال‎های آینده تالاب‎هایی با وضیعت مطلوب‎تر در شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: دراین کارگاه، با بررسی آسیب و مشکل تالاب‎ها، در راستای تعیین اهداف راهبردی و اقدامات اولویت‌دار جهت حفاظت و بهره‌برداری از این منابع طبیعی برنامه‎ریزی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: عدم مدیریت صحیح و برنامه‎ریزی نشده در رابطه با تالاب‌ها موجب بخشی‎نگری شده که باید برنامه مدونی در این راستا تدوین شود.

الشتری نژاد افزود: تالاب‎های شهرستان پلدختردارای ظرفیت‎های فراوانی از جمله اکولوژیکی، گونه‌های پرندگان آبزی، کنارآبزی، گونه‎های پستاندار، گونه‎های دوزیست و ماهیان بومی هستند که در آن‌ها زیست می‌کنند.

انتهای پیام/ر

برگزاری کارگاه مدیریت زیست بوم تالاب‎های پلدختر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار