آشنایی شاغلان سفال و سرامیک با شیوه های نوین این صنعت

معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: کارگاه آموزشی لعاب سفال و سرامیک برای شاغلان این صنعت در میبد برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی لعاب سفال و سرامیک در میبدمحمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: کارگاه آموزشی دو روزه لعاب سفال و سرامیک ویژه شاغلان این صنعت در شهرستان میبد برگزار شد.

دهقان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را باز طراحی نقوش و لعاب در کارگاه های تولید سفال بر مبنای اصالت منطقه دانست و افزود: در این دوره شاغلان با انواع تکنیک های به روز در حوزه سفال و سرامیک آشنا شدند.

او با بیان اینکه این دوره ها به صورت رایگان برگزار می شود، اظهار داشت: تاکنون دو کارگاه در این زمینه برای شاغلان سفال و سرامیک برگزار شده است و در این کارگاه ۶۰ هنرمند با شیوه های جدید سفال و سرامیک آشنا شدند.

شاغلان به دانسته از هنرمندانی اطلاق می شود که یکی از مجوزهای سه گانه کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی و یا گروهی و مشاغل خانگی را داشته باشند.

انتهای پیام/ص

کارگاه لعاب سفال و سرامیک در میبد برگزار شد

برچسب ها: گردشگری ، محرم۹۸
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار