هادی چوپان، شگفتی بزرگ مسترالمپیای ۲۰۱۹

ورزشکار فارس جایزه قهرمان مردمِ مسابقات مسترالمپیای ۲۰۱۹ را در آمریکا کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسابقات مسترالمپیای ۲۰۱۹ با شگفتی سازی بزرگ هادی چوپان و کسب عنوان سومی به همراه دریافت جایزه «قهرمان مردم» در لاس وگاس به پایان رسید.

هادی چوپان که برای نخسین بار حضور معتبرترین رویداد بدنسازی حرفه‌ای جهان را تجربه می‌کرد، در بخش پرورش اندام و در رقابت با بهترین بدنسازان حال حاضر جهان روی سکوی سوم قرار گرفت و تبدیل به اولین بدنساز ایرانی شد که در این مسابقات به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند.

این شگفتی در حالی رقم خورد که تا دو هفته پیش مشخص نبود که هادی چوپان بتواند ویزای آمریکا را دریافت کند.

بدنساز سختکوش ایرانی با نمایشی کم نقص، تبدیل به مهم‌ترین اتفاق این دوره مسترالمپیا شد.

هادی چوپان که به «گرگ ایرانی» مشهور شده است، پارسال هم جواز حضور در مسابقات مسترالمپیا را به دست آورده بود، اما به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های دریافت ویزا، نتوانست به آمریکا سفر کند.

او که مدتی زیرنظر هنی رامبد، مربی ایرانی الاصل بدنسازی تمرین می‌کند ابتدا قصد داشت در بخش بدنسازان کمتر از ۲۱۲ پوند (۹۶ کیلو) روی استیج برود که نسبت به رقابت‌های دسته آزاد (اوپن) اعتبار و اهمیت کمتری دارد، اما در یک تصمیم شجاعانه از عنوان قهرمانی در دسته ۲۱۲ پوند گذشت و با این که از حریفانش حدود ۱۰ کیلو سبک‌تر بود به رقابت با بدنسازان دسته آزاد رفت.

بسیاری از بزرگان بدنسازی جهان در نخستین تجربه المپیایی خود مقام‌های ناامیدکننده‌ای کسب کرده اند و طبق یک سنت قدیمی، مسترالمپیا به تازه وارد‌ها روی خوش نشان نمی‌دهد، اما این بدنساز سختکوش اهل استان فارس آنقدر خوب و بی نقص بود که داوران چاره‌ای جز قرار دادنش در جمع نفرات برتر نداشتند.

علاوه بر مقام سومی ارزشمند گرگ ایرانی در لاس وگاس، هادی جایزه «قهرمان مردم» را نیز به خودش اختصاص داد. این جایزه که از پارسال ابداع شده است، تماشاگران، محبوب‌ترین و بهترین بدنساز حاضر در مسترالمپیا را انتخاب می‌کنند.

هادی رقابت نزدیک و نفسگیری با براندون کری و ویلیام بوناک داشت و در پایان بالاتر از ستارگان سرشناسی مثل رولی وینکلار و دکستر جکسون، در جایگاه سوم ایستاد.

در مسابقات مسترالمپیای امسال، شان رودن قهرمان دوره گذشته به دلیل درگیر بودن با یک پرونده قضایی اجازه شرکت کردن پیدا نکرد و فیل هیث، قهرمان هفت دوره این رقابت‌ها هم به دلیل مصدومیت غایب بود.

ممدوح الصبیا بدنساز مصری ساکن کویت که به «بیگ رامی» مشهور است هم در این دوره نتوانست جواز حضور در مسترالمپیا را به دست بیاورد.
انتهای پیام/م 

هادی چوپان، قهرمان مستر المپیا ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار