رقابت پردازنده Kirin 990 هوآوی با تراشه جدید اپل

تراشه جدید هوآوی با وجود معرفی و اعلام به کارگیری آن در گوشی‌های جدید این شرکت هنوز به طور کامل برای طرفداران تلفن‌های همراه هوشمند شناخته نشده است.

پردازنده Kirin 990 هم‌چنان پر رمز و رازبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی جدیدترین نسل پردازنده‌های خود را به ویژگی‌هایی برتر مجهز کرده است و قصد دارد با این تراشه هوشمند به رقابت با غول‌های فناوری در جهان بپردازد. با اینکه هوآوی پیش از این اعلام کرده بود از تراشه Kirin 990 در پرچمداران جدید خود استفاده می‌کند ولی هنوز جزئیات دقیقی از پردازنده منتشر نشده و ابهامات زیادی در مورد عملکرد آن و شاخصه‌های ضعف یا برتری‌اش نسبت به تراشه A13 Bionic وجود دارد.


بیشتر بخوانید: عرضه سه پرچمدار جدید هوآوی بدون نرم افزارهای گوگل


یکی از بزرگ‌ترین سوال‌های کاربران در مورد تراشه Kirin 990 نحوه هماهنگی آن با سیستم‌عامل مخصوص شرکت هوآوی و سیستم عامل اندروید است. با توجه به تحریم‌های یک طرفه آمریکا علیه شرکت هوآوی و لغو قرار بسیاری از غول‌های فناوری آمریکایی مانند گوگل، مایکروسافت و چند شرکت دیگر با این شرکت چینی، مدیران هوآوی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرده که عملکرد دستگاه‌های جدید این شرکت باعث کاهش رضایت مشتریان نشود. 

پردازنده Kirin 990 هم‌چنان پر رمز و راز

رقابت تنگاتنگ پردازنده Kirin 990 با تراشه A13 Bionic در جدول بنچمارک

با گذر از ابهامات نرم‌افزاری در گوشی‌های هوآوی، اولین نکته قابل توجه حجم و ظرفیت رم مورد استفاده در این گوشی‌ها هم‌زمان با حضور پردازنده Kirin 990 در آن است. بررسی‌ها نشان داده است برای ارائه بهترین عملکرد به کاربران باید حداقل از رمی با ظرفیت ۸ گیگابایت در این گوشی‌ها استفاده شود. 

پس از معرفی پرچمداران جدید شرکت اپل و رونمایی از پردازنده A13 Bionic، هوآوی اصلی‌ترین رقیب خود را تراشه به کار رفته در گوشی‌های آیفون ۱۱ اعلام کرد. در روزهای اخیر این دو پردازنده رقابت بسیار نزدیکی را در آزمایش بنچمارک تجربه کرده‌اند و هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد تعداد کاربران این دو تراشه قدرتمند سخن گفت.

پردازنده Kirin 990 هم‌چنان پر رمز و راز

در هر صورت رقابت به مهندسان هوآوی در چین و مهندسان اپل در سیلیکون ولی آمریکا می‌تواند نتیجه‌ای رضایت‌بخش برای مشتریان داشته و بهترین کیفیت ممکن را در گوشی‌های جدید هر دو شرکت به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

کیفیت عملکرد پردازنده قدرتمند هوآوی هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار