تایوان و پاکستان هم وارد رقابت بخش بین المللی اسکار شدند

دو کشور تایوان و پاکستان هم فیلم برگزیده خود را برای حضور در بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۰ معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هالیوود ریپورتر، کشور‌های پاکستان و تایوان هم برترین فیلم‌های سینمای خود را برای حضور در اسکار معرفی کردند. این دو فیلم «کبوتر قرمز» و «عزیز سابق» نام دارند.

فیلم سینمایی «کبوتر قرمز» از سوی پاکستان انتخاب شده و داستان آن در شهر کراچی رخ می‌دهد. این فیلم داستان شخصی به نام آلیا مالیک با بازی منشا پاشا را روایت می‌کند که یک خبرنگار و به دنبال اجرای عدالت برای قاتلان شوهرش است. او در این راه یک دوست غیر منتظره که راننده تاکسی است، پیدا می‌کند. این فیلم توسط کمال خان کارگردانی شده و در ماه مارس نمایش داده شده بود.

این فیلم هفتمین فیلم متوالی پاکستان است که به اسکار ارسال شده است. پاکستان در سال ۱۹۵۹ اولین نماینده خود را به اسکار ارسال کرده بود و بعد از پنجاه سال غیبت، دوباره در سال ۲۰۱۳ وارد رقابت‌های اسکار شد.

در حالی که کشور پاکستان تا کنون در بخش بین المللی اسکار که پیش از این با نام بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد حتی نامزد هم نشده بود، اما این کشور با دو مستند «نجات چهره» در سال ۲۰۱۲ و «دختری در رودخانه: سزای بخشش» جایزه بهترین مستند کوتاه اسکار را دریافت کرده است.

فیلم سینمایی «عزیز سابق» هم نماینده کشور تایوان است و نتفلیکس هم در ماه فوریه آن را پخش کرده بود. نود و دومین جوایز اسکار در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تایوان و پاکستان به جمع اسکاری های 2020 پیوستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار