عضو شورای استان تهران مطرح کرد؛

واگذاری اختیارات از شهرداری ها به وزارت کشور با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده

قانبیلی گفت: تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شهرداری ها را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قانبیلی عضو شورای اسلامی استان تهران در بیستمین جلسه شورای استان تهران با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: در قانون سهم مالیات را به صورت ۷۰ به ۳۰ در نظر گرفته شده و این بدین معنا است که ۷۰ درصد سهم شهرستان تهران و ۳۰درصد سهم روستا‌ها است.

عضو شورای استان تهران افزود: این قدر السهم چندی است که در شهر تهران به شکل ۸۸ درصد با ۱۲ درصد مطرح شده و محاسبه می‌شود.

قانبیلی بیان کرد: تخلفی که در این حوزه صورت گرفته است این است که شهرستان تهران را به کل به کل استان تعمیم می‌دهند که به این شکل روستا‌ها و شهرستان‌های دیگر متضرر می‌شوند.


بیشتر بخوانید: تصمیمات جناحی شورای شهر تهران به ضرر شهروندان است


او با اشاره به این نکته که کلانشهر تهران در استان تهران جا گرفته است تصریح کرد: دولت در تخصیص منابع به نوعی بی قانونی می‌کند و جای این سوال وجود دارد که بپرسیم دولت تا به امروز ایا عوارض استقرار خود در تهران را پرداخت کرده است یا خیر؟

عضو شورای استان تهران تاکید کرد: در شورای استان تهران و شورای عالی استان‌ها رایزنی‌هایی برای جلوگیری از تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است و به عقیده من اگر این لایحه (مالیات بر ارزش افزوده) در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد فاجعه‌ای به وقوع خواهد پیوست، زیرا میحواهن از طریق این قانون اختیارات از شهرداری گرفته شود و به وزارت کشور واگذار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: استانداری ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار