کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: آتش سوزی عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،موسی الرضا حیاتی گفت: گستره آتش سوزی ها از سال ۹۵ روند نزولی داشته بطوریکه در این سال، ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت که این میزان در سال ۹۶، ۲۸۰ و در سال ۹۷، ۷۲ هکتار بود.

حیاتی گستره آتش سوزی ها در حدود ۶ ماه نخست امسال ۲۰ هکتار دانست که این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۵ هکتار بود.

حیاتی آموزش روستائیان در زمینه اقدامات پیشگیرانه، تشکیل تیم های اطفای حریق محلی و تجهیز آن ها و همچنین اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای خاموشی آتش عرصه های طبیعی را از جمله دلایل کاهش گستره آتش سوزی ها در استان اعلام کرد.

او گفت: کاهش گستره آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی امسال درحالی است که پوشش گیاهی آن به دلیل بارش های خوب بسیار مطلوب است.

حیاتی با اشاره به اینکه حریق در منابع طبیعی باید به صفر برسد و در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما در این بخش کمبود نیرو است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این میزان یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار هم جنگل است.

انتهای پیام/د

کاهش آتش‌سوزی درعرصه‌های طبیعی خراسان شمالی

 

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.