آغاز کشت گوجه‌فرنگی در کنارک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک از آغاز فصل کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان خبرداد.

آغاز کشت گوجه‌فرنگی در کنارکسعید محمد اولیایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در آغاز فصل کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان گفت :امسال نیز کشت گوجه‌فرنگی بصورت نشایی وبا سیستم آبیاری نوین تیپ در حال انجام است وپیش بینی می‌شود با توجه به قیمت مناسب این محصول وکشش بازارسطح زیر کشت گوجه‌فرنگی به ۴۰۰هکتار برسد .

سعید محمد اولیایی افزود: کشت این محصول از نیمه دوم شهریور در این شهرستان آغاز وتا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت وکار برداشت گوجه‌فرنگی نیز در آذر ماه شروع  می شود.

او تصریح کرد : سال گذشته کشاورزان کنارک ۳۵۰هکتار گوجه‌فرنگی کشت کرده وبیش از ۱۶هزارتن گوجه‌فرنگی برداشت وروانه بازارهای مصرف داخل و خارج کشور کردند.

مدیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: در حال حاضر عمده نشای مورد نیاز را از خارج استان تأمین میکنیم ودر برنامه داریم در سال آینده در منطقه زرآباد نشای گوجه‌فرنگی مورد نیاز را تولید کنیم.

سالیانه ۷۰۰۰هکتار از اراضی شهرستان کنارک زیر کشت انواع محصولات زراعی می‌رود.

انتهای پیام/ع

کار برداشت گوجه‌فرنگی در آذر ماه شروع  می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
از باشگاه خبرنگاران جوان خواهش می شود گزارشی هم از وضعیت اسفناک گوجه کاران شهرستان ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی تهیه کنند.
انصاف نیست که 1500 هکتار از بهترین زمین های کشاورزی که سرمایه کشور هست زیر کشت گوجه فرنگی برود و بهترین گوجه نیز تولید شود ولی به واسطه عدم ساماندهی مناسب و دلالی و سوء استفاده از فراوان بودن محصول، به قیمت کیلویی 600 تومن خریداری شود.
این در حالی است که با یک ساماندهی و توزیع مناسب در سطح کشور می توان تبعات آن را کاهش داد.
آخرین اخبار