معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

خرید حمایتی بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی

شیرزاد گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

روابط عمومی/ خرید حمایتی بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی/طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی ادامه داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره روند اجرای طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده  که سهم استان فارس بیش از ۵۴ هزار تن، استان خراسان رضوی بیش از ۱۳هزار تن و استان‌های اصفهان و اردبیل بیش از ۵ هزارو ۳۰۰ تن بوده است.

او با بیان اینکه ۱۴ کارخانه فرآوری گوجه فرنگی جهت تولید رب گوجه با این سازمان همکاری می‌کند، افزود: تلاش برای اجرای موفق طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی همچنان ادامه خواهد داشت.

شیرزاد افزود: برنامه خرید گوجه حمایتی در سال ۹۸ که از چهار استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل آغاز شده است و همچنان در سایر نقاط کشور ادامه دارد. 


بیشتر بخوانید: صادرات محصولات کشاورزی، جایگزین مناسب درآمد نفت/هلند ۲ برابر درآمد نفتی ایران محصولات کشاورزی صادر می‌کند


معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تا کنون بالغ بر ۸۹ هزار تن گوجه فرنگی با قیمت توافقی توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی زیر مجموعه این سازمان در استان‌های جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و همدان از کشاورزان خریداری و به منظور صادرات در کارخانجات فرآوری تبدیل به رب گوجه به صورت اسپتیک بسته بندی شده است.

به گفته وی، مجموع گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار تازه خوری و صنعتی که بصورت حمایتی و توافقی از کشاورزان خریداری شده، بالغ بر ۱۶۲ هزار تن است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان  تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پایداری تولید، حفظ قیمت محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان است.

انتهای پیام/

ثبات قیمت گوجه فرنگی از جمله اهداف خرید حمایتی محصول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
به جای حمایت از خرید گوجه به سمت حمایت از تولید گندم ،چغندر و کلزا بروید که قوت روزانه مردم هست .یعنی قیمت گندم کلزا چغندر رو افزایش دهید .
خیلی ها سال گذشته ثروتهای نجومی از گوجه به دست آوردن حالا هم باید پس بدهند .
باید عدالت مالی در همه صنوف برقرار شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
یه 10 روزی خریدن بعدش کف گیر به ته دیگ خرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
اشتباه هست باعث می شود کشاورزان بیشتر به سمت کاشت گوجه بروند
امسال که تولید گندم پایین آمد به دلیل گرانی افسار گسیخته گوجه در سال ۹۷ بود چون کشاورزان را طمع قیمت بالا برداشت و به سمت کاشت گوجه رفتند .
آخرین اخبار