جعفری خبر داد؛

۱۰ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات بنیاد برکت در حوزه محرومیت‌زدایی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح مدارس برکت و ارسال لوازم التحریر به مناطق محروم و کم‌برخوردار اظهار کرد: بنیاد برکت در عمر دوازده ساله خود در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۹۵ هزار میلیارد ریال در ۵۱ هزار و ۶۵۰ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است که ارزش واقعی این عدد حداقل ۵ برابر آنچه که ما انجام داده‌ایم است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت به نحوی حرکت می‌کند که مابقی مجموعه‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند و از ظرفیت‌ها استفاده کنند، گفت: از ۵۱ هزار و ۶۵۰ پروژه ۲۸ هزار و ۳۰۰ پروژه به نتیجه رسیده است که تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی پروژه‌های بنیاد برکت به سرانجام می‌رسد.

جعفری بیان کرد: ۷۶ درصد منابع بنیاد در حوزه اشتغال و ۲۴ درصد نیز در حوزه عمرانی است.

وی با بیان انکه تنها ۳۸ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه مدرسه‌سازی است و مابقی در بخش بهداشت، درمان، مسکن و ساخت مسجد است، تصریح کرد: بنیاد برکت مجموعه‌ای در ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است و حتی در نگاه مسئولان، بنیاد را به عنوان نهاد مدرسه‌ساز می‌شناسند، در صورتی که اینطور نیست و اقدامات زیادی در این نهاد شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید: ایجاد بیش از ۱۴ هزار طرح اشتغال در مناطق سیل زده/ مشکلی در ارائه خدمات بیمه‌ای وجود ندارد


جعفری با بیان اینکه در دوازده سال گذشته بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توانسته است از مرز ۷ هزار روستا برای ایجاد اشتغال بگذرد، افزود: تاکنون در ۳ هزار روستا صددرصد اقدامات انجام شده و در مابقی روستا‌ها نیز از ۵۰ درصد به بالا اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکا در سال جاری برای اشتغال‌زایی در ۶ هزار روستا حضور یافته‌ایم و مقرر شده تا پایان سال ۳۰ هزار طرح اشتغال را اجرایی کنیم، گفت: تاکنون ۱۳ هزار طرح اشتغال به پایان رسیده است.

جعفری گفت: در حال حاضر ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس درس و اختصاص ۱۳۲ میلیارد تومان امروز انجام شده است.

وی ادامه داد: قول ما افتتاح ۱۵۰ مدرسه بود که ۱۰ مدرسه دیگر نیز در استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده افتتاح می‌شود و ۳۰ مدرسه هم  تا پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.