جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در مدار تولید

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در به خصوص در تولید گوشت مرغ جهت تنظیم بازار در مدار تولید قرار گرفت.

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در مدار تولید

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم این که استانی دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دامداری است، اما تاکنون به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت‌ها و مدیریت‌های صرفا سیاسی و با رویکرد انتخاباتی و همچنین کم‌کاری و تساهل و بی توجهی به امر تولید نتوانسته به جایگاه واقعی برسد.

جایگاهی که در صورت توجه مسئولان و کمی کار بیشتر و جهادی اکنون استان از صادر کنندگان بسیاری از محصولات زراعی و باغی بود، اما در حال حاضر استان نه تنها تولید مازاد ندارد بلکه در بسیاری از موارد وارد کننده این نوع از محصولات است.

در خصوص گوشت گوسفندی و مرغ نیز استانی وابسته به سایر استان‌ها هستیم در حالی که برخی فکر می‌کنند استان کهگیلویه و بویراحمد از تولید کنندگان گوشت و فراوده‌های دامی و همچنین طیور است.

با حضور حسین کلانتری به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم این که با خوشرویی بیشتری نسبت به سایر استانداران با مدیران خود برخورد می‌کند، اما پی‌گیری مستمر وی در امورات مختلف از جمله در راستای تنظیم بازار باعث شده تا دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی تلاش بیشتری برای رونق تولید داشته باشند.

یکی از موارد مربوط به گوشت مرغ است که با پیگیری استاندار برخی از واحد‌های تولیدی و مرغداری که سال‌ها راکد مانده بودند چرخ آن‌ها به حرکت درآمد.

بنا به گزارشی که تاج‌الدینی رئیس سازمان کشاورزی استان در حضور استاندار و در جمع خبرنگاران داد تعداد ۴ واحد راکد مرغداری به چرخه تولید بازگشتند.

به گفته او جوجه‌ریزی ۴۰۰ هزار قطعه‌ای به عدد ۵۰۰ هزار رسید و در حال حاضر رایزنی جهت شروع به کار و فعالیت چند واحد دیگر که تاکنون مشکل زیست محیطی داشتند آغاز شده است.

استاندار هم در این نشست با بیان این که باید همه پای کار باشند و قرار نیست یکی کار کند و دیگران تماشا افزود: کمتر از نیمی از نیاز مرغ استان را خود تولید می‌کنیم در حالی که ۵۵ واحد مرغداری تعطیل هستند.

طی ماه‌های اخیر با پی‌گیری‌های استاندار تعدادی از واحد‌های تولیدی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود با پی‌گیری‌های مستمر و بدون تعارف استاندار وضعیت تا حدود زیادی بهتر از گذشته شود.

انتهای پیام/پ

جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در مدار تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.