التهابی که حساسیت‌های فصلی عامل آن است

یک متخصص گوش و حلق بینی گفت: ممکن است عفونت گوش با آلرژی فصلی در ارتباط بوده و در فصول حساسیت‌زا شیوع بیشتری پیدا کند.

سوزان ایوبیان متخصص گوش و حلق بینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ملتهب شدن گوش اظهار کرد: معمولا عفونت‌های گوش در قسمت‌های میانی آن رخ می‌دهد که موجب بسته شدن مایع در پشت پرده گوش و التهاب این اندام خواهد شد؛ گوش میانی، توسط عفونت ضعیف می‌شود  و این موضوع باعث از بین رفتن حس شنوایی فرد می‌شود.


بیشتربخوانید:  عارضه‌ای چشمی که بینایی شما را نشانه می‌رود


ساعت15///التهابی که در فصول حساسیت زا شایع تر است

علل ایجاد کننده عفونت گوش

او در ادامه درباره علل عفونت گوش بیان کرد:ممکن است عفونت گوش با آلرژی فصلی در ارتباط بوده و در فصول حساسیت زا شیوع بیشتری پیدا کند؛ مثلا از طریق مشکلات تنفسی فوقانی، آلرژی زیست محیطی، ژنتیک، مشکلات داخلی بدن وحتی کمبود‌های تغذیه‌ای ایجاد شود. علل دیگری که موجب این عارضه می‌شود، ویروس‌هایی  مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزاست که فرد در صورت مواجه با آن فورا باید به پزشک رجوع کند تا عفونت به مغز رجوع نکند.

متخصص گوش و حلق بینی درباره عوارض عفونت گفت: عفونت ایجاد شده باعث کاهش شنوایی حتی در صورت حاد بودن موجب از بین رفتن کامل آن می‌شود؛ معمولا اگر عفونت در بدن درمان نشود می‌تواند به نقاط دیگر بدن سرایت کند و عوارض بدی را به دنبال داشته باشد. حتی می‌تواند آسیب جدی به مغز و مخچه وارد کند.

ساعت15///التهابی که در فصول حساسیت زا شایع تر است


بیشتر بدانید: اگر بی‌دلیل سرگیجه دارید؛ این مطلب را از دست ندهید


او درباره علائم ونشانه‌های التهاب گوش التهاب گوش تصریح کرد: فرد ممکن است هنگام دست زدن یا حتی لمس کردن گوش احساس درد شدید کند؛ علائم و نشانه‌های این نوع عارضه اعم از درد خفیف یا شدید، حس پری گوش، وزوز کردن گوش، خارش بخصوص در موارد اولیه و همچنین در عفونت‌های قارچی، سابقه ابتلا به عفونت، گاهی تب، کاهش حس شنوایی است.

راهکارهایی برای درمان التهاب گوش

متخصص گوش و حلق بینی درباره درمان التهاب گوش متذکر شد: افراد باید برای جلوگیری از عفونت گوش خود، آن را تمیز و خشک نگه دارند؛ زمانی که گوش فرد عفونت دارد، شناکردن و قرارگرفتن در محیط‌های مرطوب برای او ممنوع است و هنگام استحمام باید گوش خود را با محافظ‌های مخصوص، بپوشاند تا آب وارد مجرای داخلی گوش نشود.

متخصص گوش و حلق بینی درباره مراقبت‌های ویژه گوش متذکر شد: افراد برای مقابله با بیماری نباید از درمان خودسرانه استفاده کنند، بدون تجویز پزشک نباید از دارو و قطره استفاده شود. هنگامی که دچار عفونت گوش خارجی می‌شوید با گوش هایتان کلنجار نروید و به آن دست نزنید. پزشک با تخلیه عفونت و تجویز دارو‌های موضعی می‌تواند جلوی این نوع بیماری را بگیرد؛ البته باید توجه داشت افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های خاص مانند دیابت هستند درمان حساس تری نسبت به سیر گروه‌های بیماری دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.