رضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ثبت نام اتباع خارجی برای تشرف به عتبات عالیات در سامانه سماح انجام نمی‌شود

معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت گفت:در سامانه سماح فقط ایرانی‌های دارای کدملی می‌توانند برای تشرف به عتبات ثبت نام کنند.

ثبت نام اتباع خارجی در سامانه سماح انجام نمی‌شود/ ثبت نام ۵۸۵ بیش از  هزار نفر در سامانه سماحاکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با  اشاره به استقبال زائران برای زیارت امام حسین(ع) در ماه محرم اظهار کرد: به دلیل استقبال زائران برای تشرف به عتبات، زائران برای خروج از مرز عراق سبب مشکلات و تاخیر شده اند که ما در حال پیگیری این موضوع هستیم تا این مشکلات در روزهای نزدیک به اعزام زائران برای اربعین صورت نگیرد.

معاون امور حج و زیارت با اشاره به ثبت نام ۵۸۵ هزار در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین گفت: تراکم جمعیت سبب بروز مشکلات برای خروج زائران از مرز عراق شده است، موضوع امکانات مرز و تردد زائران باید در دستور کار مسئولان عراقی و ایرانی باشد، امیدواریم با پیگیری ها در روزهای آینده شاهد این موضوع نباشیم.


بیشتر بخوانید: پیگیر ارز زائران اربعین هستیم/ مرز خسروی از مجهزترین مرز‌های کشور است


رضایی درباره ثبت نام زائران اتباع خارجی مطرح کرد: در سامانه سماح فقط ایرانی های دارای کدملی می توانند برای تشرف به عتبات ثبت نام کنند.

او افزود: سال گذشته با اعلام ستاد مرکزی اربعین ثبت نام اتباع خارجی در دفاتر کفالت انجام می شد و امسال نیز ثبت نام اتباع خارجی براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین  انجام می شود.

انتهای پیام/

ثبت نامه بیش از بیش از ۵۸۵ هزار نفر در سامانه سماح 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار