روزنامه هافینگتن پست گزارش داد؛

سردسته دروغگوها به ایران اتهام دروغگویی می‌زند

روزنامه هافینگتن پست در گزارشی به موضوع دروغگویی‌های مکرر رئیس‌جمهور آمریکا علی‌الخصوص اتهام‌زنی‌های وی به ایران پرداخت.

سردسته دروغگوها به ایران اتهام دروغگویی می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هافینگتن پست در گزارشی تحت عنوان «رئیس دروغگو‌ها (ترامپ) ایران را به دروغگویی متهم می‌کند» آمده است: وقتی یک رئیس جمهور که خودش به ندرت روزی را بدون دروغگویی سر می‌کند، کشور دیگری را درباره دخالتش در تازه‌ترین بحران جهانی به دروغگویی متهم می‌کند، چه اتفاقی روی می‌دهد؟

انصارالله یمن می‌گویند مسئولت حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را بر عهده گرفته‌اند، اما دونالد ترامپ می‌گوید ایران عامل این حملات بوده است.

«ند پرایس» تحلیلگر سابق سازمان سیا و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما در این باره می‌گوید: این چیزی است که همواره درباره آن هشدار داده بودیم. وقتی رئیس جمهور همه اعتبار خود را خراب می‌کند - از جمله وقتی پای مسائل ساده مربوط به هواشناسی پیش می‌آید - دیگر درخصوص مسائل مهم داخلی و خارجی چه انتظاری می‌توان داشت.

کاخ سفید به پرسش‌های هافینگتن پست درباره گرایش‌های شخص رئیس جمهور به دروغگویی و مشکلات ناشی از آن پاسخی نداده است.

«جو والش» نماینده سابق کنگره از ایالت «ایلینوی» با اشاره به این موضوع گفت دروغ پردازی‌های مکرر شخص ترامپ کار را  بسیار دشوار ساخته است.

وی می‌افزاید: وضع واقعا ترسناک شده است. برای نخستین بار در تاریخ آمریکا ما رئیس جمهوری داریم که نمی‌شود به او اطمینان کرد. حتی نمی‌توان به یک کلمه که از دهان ترامپ خارج می‌شود اعتماد کرد. همه می‌دانند رئیس‌جمهور ما دست کمی در دروغگویی ندارد.

«ریچارد نفیو» از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمریکا که به دستیابی به توافق هسته‌ای ایران کمک کرده بود، می‌گوید دروغگویی‌های مکرر ترامپ تنها کار را بدتر کرده است.

ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست جمهوری هزاران بار دروغ گفته و با وجودی که می‌دانست چیزی که می‌گوید واقعیت ندارد باز هم دست از این کار نکشیده است. برخی از این اظهارات درباره سران کشور‌های خارجی بوده است. وی به عنوان مثال در ۲۶ ماه مه ادعا کرد مقامات ژاپن به وی گفته‌اند دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند آمریکا شکست بخورد تا اینکه ترامپ یا حزب جمهوری‌خواه موفق شوند. ولی هیچ شاهد و مدرکی درباره صحت ادعای وی در این باره وجود ندارد.

یا در روز ۲۲ ژوییه ترامپ در طول دیدار با نخست‌وزیر پاکستان ادعا کرد نارندرا مودی، نخست وزیر هند از وی خواسته است در مناقشه کشمیر میانجیگری کند. ولی وزیر امور خارجه هند بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای ادعای ترامپ را تکذیب و تاکید کرد مودی هرگز چنین درخواستی از رئیس جمهور آمریکا نداشته است. روز یکشنبه نیز ترامپ در دروغ فاحش دیگری ادعا کرد هرگز نگفته است با مقامات ایران بی قید و شرط مذاکره می‌کند. در حالی که روز ۲۳ ژوئن در مصاحبه با ان بی سی دقیقا چنین چیزی گفته بود و وزیران امور خارجه و خزانه داری نیز مواضع ترامپ را در این باره تایید کرده بودند.

آنتونی اسکاراموچی که زمانی مدیر دفتر ارتباطات کاخ سفید در دولت ترامپ بود با اشاره به دروغگویی اخیر ترامپ درباره ساده‌ترین مسائل هواشناسی و پیش‌بینی‌ها درباره وقوع توفان در ایالت آلاباما گفت: ترامپ یک خطر بزرگ برای امنیت ملی آمریکا و جهان است. هیچکس نمی‌تواند به وی اعتماد کند به ویژه سران نظامی آمریکا.

هافینگتن پست در پایان تاکید کرد تا زمانی که ترامپ رئیس جمهور باشد اوضاع بهبود نخواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار