همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

سه هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس کشور مستقر می‌شوند

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سه هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس کشور مستقر می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک ائمه جمعه و رؤسای اداره آموزش و پرورش مناطق ۱۷ گانه گفت: بیش از ۱۵۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها درصد کمی از این مدارس دارای روحانی مستقر هستند.

او افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سه هزار و ۵۰۰ طلبه برای برپایی نماز جماعت در مدارس کشور مستقر می‌شوند.

رحیمی اضافه کرد: حوزه علمیه به عنوان نخستین دستگاهی است که برای تحقق سند تحول بنیادین به کمک آموزش و پرورش آمد تا با همکاری و هماهنگی بیشتر زمینه بهره مندی از ظرفیت‌های حوزه علمیه در راستای تربیت دانش آموزان استفاده شود.

او با اشاره به راه اندازی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سال ۸۲ در کشور ادامه داد: در این ستاد به منظور دستیابی هر چه بهتر به برنامه‌ها به خصوص سند تحول بنیادین یک برنامه پنج ساله تنظیم و تصویب شد که مهمترین این برنامه‌ها در حوزه تدوین کتاب درسی، جذب روحانی در مدارس و دانشگاه فرهنگیان، جذب طلاب وظیفه در آموزش و پرورش است.

رحیمی به فعالیت مدارس امین، صدرا و معارف اسلامی به عنوان یک ظرفیت خوب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: پذیرش در این مدارس باید بر اساس گزینش از بهترین دانش آموزان باشد نه اینکه دانش آموزان برتر را فقط به سمت رشته‌های دانشگاهی و همچنین پزشکی و مابقی رشته‌ها سوق داد.

او افزود: باید با استفاه از ظرفیت حوزه‌های علمیه و همچنین این مدارس تربیت اسلامی را در مدارس اجرا کنیم.

انتهای پیام/ف

نشست مشترک ائمه جمعه و رؤسای اداره آموزش و پرورش مناطق ۱۷ گانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار