آمادگی ۲۰ هزار نیروی پلیس برای خدمت رسانی به زوار اربعین

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۲۰ هزار پلیس به صورت داوطلبانه در اربعین امسال به زوار اربعین خدمت رسانی میکنند.

آمادگی ۲۰ هزار نیروی پلیس برای خدمت رسانی به زوار اربعینبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سردار هادیانفر ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز خسروی وضعیت راه‌های اصلی استان کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش میشود همه خدمات مورد نیاز زوار به شکل صحیح انجام شود تا هموطنانمان با آرامش خاطر در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.
او افزود: در همین رابطه ۲۰ هزار پلیس از سراسر کشوربه صورت داوطلبانه در مرز‌های چهارگانه (مرز خسروی، چذابه، شلمچه ومهران) حضور پیدا خواهند کرد تا به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کنند.

رییس پلیس راهورناجا همچنین انجام کار‌های تکمیلی برای پارکینگ‌های مرز خسروی را ضروری برشمرد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده امسال قرار است حدود سه میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کنند که طبق برآوردهای انجام شده حدود یک میلیون نفر آن از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

سردار هادیانفر بیان کرد: در سال های اخیر همواره در مرز مهران دچار مشکل ترافیکی بوده ایم و با توجه به اینکه مرز خسروی امسال برای اولین بار میزبان زائران اربعین خواهد بود نیز احتمالا با این مشکل مواجه باشیم هرچند باید تلاش کنیم تا گره های کور ترافیکی به حداقل خود رسیده و شرایط بهتری را برای تردد زائران فراهم کنیم با توجه به اینکه مسیر خسروی برای استان های شمال و مرکزنشین کشور نسبت به مهران حدود سه ساعتی کوتاه تر است پیش بینی می شود مقصد تردد زائران ۱۰ تا ۱۱ استان کشور کرمانشاه و مرز خسروی باشد.

وی همچنین از تعیین فرماندهان میدانی برای کنترل تردد در مرزهای چهارگانه کشور در هنگام سفر زائران اربعین سخن گفت و افزود: مسئولیت مدیریت تردد در مرز خسروی با سردار حسینی رئیس پلیس راه کشور خواهد بود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده‌ها و شهرهای کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که در سال ۹۶ تلفات جاده ای کشور ۱.۲ درصد رشد داشت و در پایان سال گذشته نیز تقریبا همین روند حفظ و آمار کشته شده ها براساس نظریه پزشکی قانونی به ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از ۳۶۵ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای مصدوم شدند که حدود ۳۶ هزار نفر از این افراد دچار ضایعه نخاعی و ویلچرنشین شدند.

او گفت: بررسی شرایط پنج ماهه ابتدایی امسال نیز بیانگر تکرار روند سال قبل در کشته شده و افراد مجروح است و آمارها نشان می دهد در کاهش تصادفات توفیق چندانی نداشته ایم.

سردار هادیانفر خسارت وارده به کشور در ازای کشته شدن هر فرد در سوانح رانندگی را ۵.۱ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اگر این عدد در بیش از ۱۷ هزار کشته سوانح جاده ای سال گذشته ضرب شود عددی معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی به دست می آید که رقم بسیار بزرگی است.

 


انتهای  پیام/ز

سفر پلیس راهورناجا  به استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.