درمان کمردرد با طب سنتی + علل و علائم درد کمر

یک متخصص طب سنتی به بیان تاثیر بادکش و حجامت در درمان کمردرد و علل بروز این عارضه در افراد مختلف پرداخت.

حسن اکبری پزشک طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان کمردرد اظهار کرد: افراد زیادی از کمردرد رنج می‌برند، مبتلا شدن به این عارضه به علت نشستن نادرست و پیروی از سبک زندگی اشتباه است.

درمان کمردرد با طب سنتی


بیشتر بخوانید: کمردرد سراغ چه کسانی می‌آید؟ +علل ابتلا و درمان


او درباره علائم و نشانه‌های کمردرد گفت: احساس درد شدید در ناحیه کمر که گاهی با سوزش همراه است، از علائم کمر درد محسوب می شود و بسته به دلیل کمر درد علائم و نشانه‌های آن متفاوت بوده و این دردها گاهی کم و مبهم یا شدید و سخت هستند. این دردها می‌توانند در ناحیه کوچکی از کمر یا کل آن ظاهر شود و ممکن است هنگام کمردرد، فرد دچار گرفتگی عضلات هم شود. کمردرد می‌تواند باعث بروز درد در ناحیه و بی حسی یا سوزن سوزن شدن آن هم شود.

علل کمردرد چیست؟

اکبری درباره علل کمردرد افزود: کمردرد ممکن است به دلیل عوارض شغلی، بلند کردن اجسام یا چرخش کمر که منجر به آسیب و درد شود، بروز کند.

درمان کمردرد با طب سنتی


بیشتر بخوانید: بررسی انواع کمردرد و نشانه‌های آن


درمان کمردرد با طب سنتی

او درباره درمان کمردرد با طب سنتی بیان کرد: افرادی که به این عارضه مبتلا هستند می‌توانند از طریق طب سنتی کمی درد خود را تسکین دهند. معمولا از طریق بادکش یا حجامت می‌توان این نوع عارضه را درمان کرد، البته باید به این موضوع توجه کرد که اگر درد کمر شدید باشد با روش‌های سنتی ممکن است تا حدی تسکین یابد، اما به طور کل بهبود پیدا نمی‌کند.

پس بهتر است ابتدا  تعدادی  آزمایش و عکس‌برداری انجام شود و از طب سنتی برای تسکین درد و بهبود عارضه کمک گرفت.

بادکش درمانی در بیشتر مواقع کارساز است، اما عملکرد اصلی آن کاهش دردهای عضلانی است. برای انجام بادکش درمانی از فنجان یا لیوان‌های مختلف بر روی نواحی اصلی و مرکزی طب سوزنی استفاده می‌شود. بادکش درمانی حتی برای درمان مشکلات گوارشی و پوستی و هم می‌تواند مؤثر باشد.

پزشکان معتقدند حجامت برای تمام اعضای بدن و بیماری های خاص مفید است و نقش مهمی در پیشگیری آنها دارد. انواع مختلفی از حجامت در دنیا وجود دارد، حجامت خشک فقط بادکش بوده و حجامت مرطوب ترکیبی از بادکش و خون آمدن است.

در هر دوی این روش ها، از یک ماده اشتعال زا مثل الکل استفاده می شود که آن را آتش زده و در داخل یک لیوان قرار می دهند. سپس لیوان را فورا بر روی قسمتی از پوست بدن قرار می دهند. هوای بیرونی لیوان سرد است و در داخل آن خلاء وجود دارد. مکش ناشی از خلا همراه با گرمای داخل لیوان باعث ورم و قرمزی رگ های خونی می شود. هر لیوان به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی ناحیه قرار داشته باشد.

پزشک بعد از برداشتن لیوان، با استفاده از یک تیغ، شکاف کوچکی بر روی قسمت متورم ایجاد ‌می‌کند تا خونریزی زیر پوستی کوچکی رخ دهد. معمولا پوست فرد طی 10 روز کاملا بهبود پیدا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۴۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
حجامت خودش باعث تحریک دیسکهای بین مهره میشه و اصلا خوب نیست
خیلها با همین حجامت ساکرال وچار دیسک کمر شدن خود اینطور شدم ...چند موردم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
هر کس کمرش دچار مشکل است مراجعه کند به یک جراح مغز واعصاب ودستورات لازم را بگیرد وقت خودرا با این کارها هدر ندهید
آخرین اخبار