برگزاری مراسم بزرگداشت روز سینما در سمنان

مراسم بزرگداشت روز سینما با برنامه‌های فرهنگی و هنری و استقبال و همکاری هنرمندان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در آیین روز سینما در انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: زبان سینما در جامعه موثر است و وجود انجمن سینمای جوانان به عنوان مرکزی تخصصی برای آموزش سینما و یافتن استعداد‌های آینده سینما دارای اهمیت است.

او تاکیدکرد: ساخت فیلم کوتاه که در تخصص این انجمن است در پرورش خلاقیت تاثیر بسزایی دارد زیرا با کمترین هزینه و کمترین زمان باید اهداف آن فیلمنامه انتقال داده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ضمن قدردانی از برنامه‌های پویای انجمن سینمای جوانان استان سمنان در سال گذشته بیان کرد: برنامه‌های روز سینما نیز مانند دیگر برنامه‌های این انجمن به خوبی برنامه ریزی و اجرا شد که نشان دهنده مدیریت خوب به همراه اعضای فعال و خلاق این انجمن است.

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان نیز گفت: علاوه بر ساخت فیلم کوتاه توسط هنرمندان و هنرجویان انجمن سینمای جوانان استان سمنان و موفقیت‌های ملی و بین المللی اعضا فضا‌های بدون استفاده در تالار آفتاب با کمک و خلاقیت جوانان با همراهی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به نگارخانه، تاریکخانه و حتی موزه تبدیل شد که در بین هنرمندان نشاط بالایی را به همراه داشت.

سعید خجسته فر خاطرنشان کرد: خبر خوشی که می‌توان آن را هدیه‌ای توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به مناسبت روز سینما دانست تحویل سیستم‌های پخش سینمای هنر و تجربه به انجمن است که با پیگیری‌های معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به نتیجه رسید و برای برپایی آن باید برنامه ریزی کرد.

در این آیین، علاوه بر نمایش فیلم‌های منتخب تولید شده، نمایشگاه پوستر‌های سینمایی، موزه آموزشی سینما و نگارخانه مهتاب گشایش یافت و نمایشگاه نقاشی «از نگاتیو تا پوزیتیو» که با همکاری انجمن هنر‌های نو سمنان از سوی هنرمندان رشته‌های مختلف هنری تولید و اجرا شده بود، در گالری مهتاب به نمایش درآمد.

در این آیین از هنرمندان و اعضای فعال انجمن سینمای جوانان استان سمنان تجلیل شد و از سیدعابد میرمعصومی خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان به عنوان رسانه حامی سینما تقدیر شد.

انتهای پیام / م

مشروح بزرگداشت روز سینما در سمنان

برچسب ها: سینما ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار