۱۱ طرح آب‌رسانی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد تأمین اعتبار شد

معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ طرح آب‌رسانی به مناطق عشایری استان تأمین اعتبار شده و به زودی عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،بهمن آزادی معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر با اشاره به اینکه این طرح ها هم اکنون در دست مطالعه است گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای ۱۱ طرح آبرسانی به مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد تامین اعتبار شده و قرار است براساس برنامه ریزی طرح آبرسانی پایدار به ۱۱ منطقه عشایری کهگیلویه و بویراحمد در زمان بندی یک ساله اجرا شود.

او بیان کرد: در صورت افتتاح این طرح ها ۵۰۰ خانوار عشایری از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

معاون عمرانی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آبرسانی به ۱۵۰ خانوار عشایری مناطق شرقی گچساران با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مهمترین این طرح هاست.

آزادی گفت: تامین آب آشامیدنی منطقه عشایری پشت کوه بهمئی،دیلگون بویراحمد و چرام از دیگر طرح های پیش بینی شده برای تامین آب آشامیدنی پایدار در مناطق عشایری استان است.

او عنوان کرد: برای اجرای این طرح ها آب به صورت لوله کشی تا نزدیکی سیاه چادرهای عشایری انتقال خواهد یافت.

آزادی با اشاره به اهمیت تامین آب آشامیدنی سالم برای سلامت انسان و دام گفت: اجرای این طرح ها نقش مهمی در تداوم زندگی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد دارد.

او مجموع اعتبار ۴۴ طرح عمرانی حوزه عشایر در بخش های مالی استانی، نفت و ملی کهگیلویه و بویراحمد در  حوزه های مختلف نظیر راه ها و آب کشاورزی در سال جاری را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

۵۵ درصد دام، ۲۷ درصد عرصه‌های زراعی، ۱۷ درصد باغ‌ها و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد در اختیار جامعه عشایری است.
۷۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش اولاد شکل گرفته است.
بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار عشایری با جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ط

تامین اعتبار شدن ۱۱ طرح آب‌رسانی مناطق عشایری 

برچسب ها: آب و هوا ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.