مهمترین خواسته کارگران هپکو چیست؟ / استاندار مرکزی: مشکل هپکو با یک راه حل انقلابی قابل حل است

کارگران شرکت هپکو مهمترین خواسته خود را تغییر سهامدار می‌دانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کارگران هپکو که چند روزی است در زمینه  اعتراضات صنفی تجمع می‌کنند تعیین تکلیف وضعیت سهامداری و مالکیتی کارخانه را مهمترین درخواست خود می‌دانند و در پی این خواسته خود نیز در اطراف ریل راه آهن نزدیک کارخانه تجمع کردند واین تجمعات حتی موجب شد با پلیس درگیر شوند.

کارگران شرکت هپکو در اعتراض به رسیدگی نکردن مسئولان به خواسته‌های به حقشان که تغییر سهامدار عمده و پرداخت حقوق و معوقات بود، در مسیر راه آهن شمال جنوب تجمع و خواستار تعیین سهامدار جدید برای هپکو شدند که اعتراض آنان تا اوایل شب با دخالت نیرو‌های انتظامی پایان یافت.

در حالی که هفته گذشته وزیر صمت مدیر جدید شرکت را منصوب کرد، اما کارگران معتقدند تغییر مدیریت مشکل را حل نمی‌کند و باید وضعیت سهامداری ومالکیت کارخانه تعیین تکلیف شود.

کارگران هپکو اتفاق نظر دارند که اعتراضشان کاملا صنفی و برای تعیین تکلیف کارخانه است و با هرگونه بهره برداری و برداشت سیاسی از این تجمع‌ها مخالفند و آن را محکوم می‌کنند.

مهمترین درخواست کارگران هپکو چیست ؟/ استاندار مرکزی: مشکل هپکو با یک راه حل انقلابی قابل حل است

اولتیماتوم ۲۰ روز پیش وزیرصمت برای تعیین تکلیف هپکو

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتم شهریور ماه در حاشیه کارگروه ملی تسهیل رفع موانع تولید در اراک گفت: اصلی‌ترین مشکل هپکو نبود مدیریت و تعهدات سهامدار اصلی است و امروز فرصتی ۴۸ ساعته به سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف مدیریت این شرکت داده شد.

رحمانی افزود: در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در اراک، ضمن بررسی موانع و مشکلات آذرآب و هپکو، تصمیمات خوبی برای تعیین تکلیف این دو صنعت و بازگشت دوباره به چرخه‌ی تولید گرفته شد.


بیشتر بخوانید : درخواست کارگران شرکت هپکو برای دریافت مطالبات خود 


او با بیان اینکه شرکت هپکو توانمند است و تولیدات بی نظیری دارد، اضافه کرد: تمهیدات خوبی برای پرداخت معوقات یک ماهه کارگران هپکو اندیشیده شده و امید است با حمایت دولت و سفارش ماشین آلات راهسازی از سوی دستگاه‌های اجرایی کار تولید در این کارخانه از سر گرفته شود.

برخی مسئولین شرایط هپکو را درک نمی کنند

آقا زاده استاندار مرکزی اظهار داشت : برخی از وزرا به دلیل اطلاع نداشتن دقیق از موضوع هپکو گفتند مشکل مدیریتی است و اگر مدیر عامل انتخاب شود ، مشکل حل می شود.

او افزود : این حرف کاملا غیر کارشناسی است و اگر مدیر عامل اختیاری نداشته باشد و همچنین نقدینگی نباشد و حمایت نشود ، نمی تواند کاری انجام دهد .

آقازاده ادامه داد : بعضی از مسئولین شرایط هپکو را درک نمی کنند و اطلاعات کافی ندارند و همین بی اطلاعی هپکو را هر روز وارد چالش می کند .

استاندار مرکزی گفت: بحث خصوصی سازی در دهه ۸۰ اشتباه بزرگی بود که بحران شکل گرفت و بعد از سال‌ها خودش را نشان داد و همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه مشکل هپکو با یک راه حل انقلابی قابل حل است ، افزود : سازمان خصوصی سازی در راس تمام بحث های مربوط به هپکو باید وارد یک اقدام عملی و قاطع شود و آن هم این است که با توجه به وکالتنامه ای که سازمان خصوصی سازی از سهامدار فعلی دارد ، قرارداد را لغو کند و به دنبال مشتری دیگری باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد : برخی از کارگران هپکو و بعضی از مسئولین نظرشان این است که هپکو ، مدتی به یکی از ارگان ها و یا نهادهایی که توان خوبی دارند و از منابع بهتری برخوردارند واگذار شود .

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان، تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با راهکاری کارساز برای خطوط تولید، نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۱۷:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
اگه پول نباشه حرکت انقلابی دیگه چیه
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۱۷:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
فقط پول مشکل حل می کنه
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۱۷:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
مشکل از پول هستش
Kuwait
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
اگر با یک راه حل انقلابی حل میشد که تاحالا چرا مردم را نصف عمر کردید ببین مسولین به هیچ عنوان توانایی حل مشکلات را ندارند باشگاه خبرنگاران جوان چرا از اجتماع کارگران هپکو چیزی نمی نویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
با یکم درایت و برخورد با مفسدین دولتی و خصوصی مشکل حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا فلاح
۱۵:۵۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
چرا انقد کش میدین و مشکل رو حل نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
حق کارگر خوردنی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
عزل استاندار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
استاندار غیربومی استان مرکزی حتی توان ساخت یک خیابان ۵۵ متری در اراک را ندارد چه برسد به تغییر مدیریت کارخانه هپکو