فراموشی زنگ خطر جدی برای سالمندان

رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد با اشاره به اینکه پیری و سالمندی از فاکتور‌های خطر بیماری آلزایمر محسوب می‌شود، گفت: خانواده‌ها ارتباطات اجتماعی در افراد سالمند را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسن لطفی، رئیس دبیرخانه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد، در اولین همایش آلزایمر با اشاره به این که بیماری‌های ناتوان کننده در دهه سوم زندگی افراد شکل می‌گیرد، گفت: امروز پیری و سالمندی از فاکتور‌های خطر بیماری آلزایمر محسوب می‌شود و به همین منظور خانواده‌ها ارتباطات اجتماعی در افراد سالمند را افزایش دهند.

او با بیان این که رفتار‌های اجتماعی و سبک زندگی به سمت زندگی مدرن تغییر کرده است، افزود: تغییرات سبک زندگی و تغییر شیوع بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های متابولیک می‌تواند زمینه ساز بیماری آلزایمر باشد.

لطفی ادامه داد: این بیماری رتبه سوم در جهان را از آن خود کرده است و روز به روز در حال افزایش است و چنان چه بیماری آلزایمر در مراحل اولیه، تشخیص داده شود درمان موثر خواهد بود.

مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی تصریح کرد: نوع رفتار با بیمار مبتلا به آلزایمر در تسریع و شدت بیماری موثر خواهد بود وچگونگی برخورد با سالمندان را باید به اقشار مختلف جامعه آموزش داد.

انتهای پیام/ی

پیری و سالمندی فاکتور‌های خطر بیماری آلزایمر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.