رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد

تلفات تصادفات درون شهری کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفات سوانح رانندگی جاده های درون شهری استان در ۶ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر در جاده های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند در حالی که ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۴نفر در جاده های درون شهری استان جان باخته بودند.

او بدون اشاره به آمار مصدومان افزود: تعداد مصدومان سوانح رانندگی جاده های درون شهری استان نیز امسال نسبت به پارسال یک درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر چند از دست رفتن جان یک انسان جبران شدنی نیست اما کاهش تلفات سوانح رانندگی مدیون افزایش فرهنگ کاربران ترافیکی و تعامل خوب دستگاه های اجرایی است.

به گزارش ایرنا،کهگیلویه و بویراحمد با ۶۰ درصد تلفات سوانح رانندگی درون شهری در سال ۹۷ رتبه نخست کشور در این حوادث تلخ را کسب کرد.

براساس آمار موجود، سال گذشته ۱۸۶ نفر بر اثر سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند که ۲۵ نفر از آنها در معابر درون شهری در شهرهای مختلف استان جان باختند.

او با یادآوری این نکته که دوربین های مداربسته نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد از راه اندازی طرح مانیتورینگ دوربین های پایش تخلفات رانندگی شهرهای یاسوج و دوگنبدان در آینده نزدیک خبر داد.

خوشوقت کمبود زیرساخت هایی مانند پارکینگ، نبود پل‌های مکانیزه در شهرهای استان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی را از دلایل عمده در تلفات  بروز سوانح رانندگی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تعداد زیادی از قربانیان حوادث رانندگی جاده ای درون شهری عابران پیاده هستند که این امر لزوم تقویت زیرساخت های ترافیکی استان را بیشتر کرده است.

خوشوقت با بیان اینکه تنها در یاسوج مرکز استان ۵۷ هزار خودرو وجود دارد بر استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین با توجه به زیرساخت های موجود در شهرهای استان تاکید کرد.

او همچنین انجام معاینه فنی خودروها  هر چهار سال یک بار را ضرورت دیگری برای کاهش خسارت های جانی و مالی سوانح جاده ای دانست.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهر است.

انتهای پیام/ط

کاهش یافتن تلفات تصادفات درون شهری کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.