اعلام برنامه‌های سپاه عشایر فارس در هفته دفاع مقدس

برنامه‌های سپاه عشایر فارس در هفته دفاع مقدس اعلام شد.

اعلام برنامه‌های سپاه عشایر فارس در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ عیسی افسری فرمانده سپاه عشایر استان فارس گفت: در هفته دفاع مقدس ۲۰۰ برنامه در زیرمجموعه سپاه عشایر استان برگزار می‌شود.

او، با اشاره به برگزاری یادواره ۲ هزار شهید عشایر در ۳۰ آبان ماه سال امسال در شیراز بیان کرد: این یاد واره در ورزشگاه شهید دستغیب برگزار می‌شود، که از رئیس بنیاد شهید کشور و آیت‌الله خاتمی به‌عنوان سخنران دعوت‌شده است.

افسری با بیان اینکه کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور امسال در تهران برگزار می‌شود، افزود: آمار شهدای عشایر در کشور نشان می‌دهد که یک‌پنجم شهدای عشایر مختص استان فارس است.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس خدماتی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس خدماتی از جمله کمک به ساخت مسکن محرومان، تهیه جهیزیه زوج‌های کم برخوردار، رسیدگی بهداشتی و درمانی، واکسیناسیون، پیشگیری و درمان، مرمت فضا‌های مذهبی، کمک به تسهیل معیشت عشایر و بهبود فضا‌های کسب و کار ارائه می‌شود.

او، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس دو تیم بهداشتی و درمانی به مناطق عشایری اعزام می‌شوند که در بلایای طبیعی نیز اعزام انجام می‌شود.

افسری با اشاره به نحوه توزیع سلاح عشایر اضافه کرد: سپاه عشایر استان نیازسنجی سلاح عشایر را انجام می‌دهد و سلاح بین متقاضیان توزیع می‌شود و نظارت دقیق بر توزیع سلاح موجب شده تا این کار ضابطه‌مند انجام شود و آمار دقیقی از وضعیت سلاح‌ها در دست باشد.

فرمانده سپاه عشایر فارس اظهار کرد: برای جابجایی جواز سلاح‌ها، شعبه‌هایی در اقلید، فیروزآباد و فسا دایر شده که کار حمل‌و نقل و انتقال سلاح را انجام می‌دهند.

او، به عشایرتوصیه کرد از نگهداری و توزیع سلاح غیرمجاز خودداری کنند زیرا در این خصوص هیچ مجوزی صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/ت

برنامه‌های سپاه عشایر فارس در هفته دفاع مقدس

 

 

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار