اهدای ۵۰۰ بسته‌ مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع ۵۰۰ بسته آموزشی در قالب طرح مهر تحصیلی در بین دانش‌ آموزان نیازمند استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به توزیع ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی توسط اوقاف مازندران بین دانش آموزان نیازمند استان، گفت: این بسته‌ها شامل کیف، انواع لوازم‌ التحریر است که  ارزش ریالی هر بسته ۱۰۰ هزار تومان ، که در مجموع ۵۰۰ میلیون ریال از محل عوائد موقوفات هزینه خواهد شد.

او افزود: در توزیع این بسته‌ها دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که از سوی ارگان‌هایی، چون کمیته امداد، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان و معتمدین محلات به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند، در اولویت هستند.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر ایجاد وقف‌های جدید با نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان و دانشجویان گفت: این طرح هر ساله با هدف محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت صورت می‌پذیرد.

او  افزود: شهر‌های آمل، بابل، بهشهر و لاریجان مجری طرح مهر تحصیلی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه عواید موقوفات حوزه تحصیل و کمک به دانش آموزان در راستای نیت واقف هزینه می‌شود، گفت: تمامی عواید موقوفات استان بر اساس نظر واقف در وقف نامه عمل می‌شود و هیچگونه انحرافی در آن وجود ندارد.

او ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را عامل بسیار مهمی در رشد و شکوفایی ابعاد مختلف استعداد‌های جامعه دانست و افزود: هر کسی در ترویج فرهنگ وقف قدم‌های مثبتی بردارد آن فرد هم از ثواب وقف بهره می‌برد و چه بهتر است همه ما در ترویج فرهنگ وقف گام برداریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه همه جامعه و مردم از ثمرات و برکات وقف برخوردار می‌شوند، گفت: موقوفاتی در استان در راستای کمک به بیماران نیازمند و تجهیز بیمارستان‌ها وجود دارد که سلامتی به مردم هدیه می‌دهد و این مسئله بسیار ارزشمند است و ثمرات فراوانی دارد.
انتهای پیام/س

توزیع بسته‌های مهر تحصیلی توسط اوقاف مازندران

برچسب ها: اوقاف ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار