صدای جیغ کانون‌های قدرت و ثروت بلند شد

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت : با آمدن رییس جدید قوه قضاییه صدای جیغ کانون‌های قدرت و ثروت بلند شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آباد غرب با تاکید بر اینکه مبنای قضاوت بر اساس آیات و روایات حق و پیروی نکردن از هوای نفس و تمایلات است، گفت : در دین مقدس اسلام قضاوت از اهمیت به سزایی برخوردار هستند.

او گفت : این اهمیت تا جایی است که در روایات نقل شده از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در می‌یابیم مسئولیت قضاوت بسیار عظیم و خطیر است و هر فردی نمی‌تواند تصدی مقام قضاوت و داوری را برعهده گیرد بلکه علما و فق‌های پرهیزگار و صالحان متقی می‌توانند بر اساس حق قضاوت کنند.

امام جمعه اسلام آباد غرب با بیان اینکه از مهمترین اهداف حکومت اسلامی برپا داشتن حق و احقاق حقوق است، افزود: چهل سال از انقلاب اسلامی را با افتخار، تجربه و گنجینه‌ای ارزشمند و اندوخته‌های بسیار گران بها پشت سر گذاشتیم و اکنون وارد چهل سال دوم انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم شدیم.

حجت الاسلام مهری گفت: رهبری عظیم الشان نظام جمهوری اسلامی بیانیه گام دوم به عنوان چراغ راه آینده انقلاب اسلامی صادر کرد.

این مسئول گفت: در چهارمین محور از بیانیه هفت محوری ایشان توصیه‌هایی به عدالت و مبارزه با فساد داشتند.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: عدالت الزاماتی دارد و برای اینکه بتوانیم آن را اجرایی کنیم و در راه عدل و داد و دادستانی و دادگستری قدم برداریم در نظر گرفتن الزاماتی برای این مهم ضرورت دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه با ورود آیت الله رئیسی به قوه قضاییه تحولات امید آفرین دیده شده و این برای دوستان انقلاب، مستضعفان و آن‌ها که دنبال عدالت هستند شادی آفرین است، افزود: چهار رکن و شاخصه مهم لازم است که در دوره جدید هم در آغاز چهل سال دوم و هم آغاز ماموریت قوه قضاییه دیده می‌شود.

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه برای عدالت گستری به قوانین عادلانه نیاز داریم، گفت: رکن اول قوانین عادلانه است که باید تلاش شود این قوانین تدوین شود و رکن دوم ساختار عادلانه است، زیرا در برخی جا‌ها دیده می‌شود به دنبال بوروکراسی موجود توزیع نابرابر ایجاد می‌شود.

او افزود: در نتیجه حاکمیت بوروکراسی فعلی دستگاه قضایی دچار مشکل می‌شود که راه حل آن تدوین قوانین است بنابراین نمایندگان مجلس باید فکری کنند و تشخیص آن هم بر عهده دستگاه‌های نظارتی است.

امام جمعه اسلام آباد غرب با تاکید بر اینکه هم فقدان قانون و هم برخی قوانین موجب شده خروجی برخی دستگاه‌ها به طور طبیعی ضد عدالت باشد گفت: بوروکراسی پر پیچ و خمی که امروز ادارات درگیرآن هستند مردم را نامید کرده و این واقعیتی است که مردم از این بوروکراسی خسته شوند و احساس نابرابری و در مواردی ظلم کنند و مجریان عادل و باتقوا می‌توانند این شاخصه را اجرایی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه الزام آخر ثبات قدم است و اجرای عدالت هزینه دارد، افزود: با آمدن رئیس جدید قوه قضاییه و تحولاتی که در دستگاه عظیم قضا رخ داده صدای جیغ کانون‌های ثروت و قدرت بلند شده و هر روز برای جلوگیری از اجرای عدالت سنگ اندازی می‌کنند البته ثبات قدم می‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد.

حجت الاسلام مهری با تاکید بر اینکه آغاز خوبی در قوه قضایی داشتیم، گفت: استان کرمانشاه استانی است که معضلات و گرفتاری بالایی دارد و بیکاری و نزاع اجتماعی، مباحث مرز نشینی و .. را دارد و در پی بمباران هشت سال جنگ تحمیلی عدم توسعه یافتگی سبب ایجاد مشکلات زیادی برای استان ما شده است.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه از دیرباز سینه ستبر و چهره زیبای انقلاب اسلامی بوده و در سنگر سربازی نظام موفق عمل کرده گفت: از زحمات دکتر عدالتخواه تقدیر می‌شود و به دکتر توسلی زاده که برادر دو شهید و فرزند جانباز هستند خیرمقدم گفته می‌شود.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: امیدواریم رایحه خوش عدالت که با فسادستیزی در قوه قضاییه شروع شده سراسر کشور را در برگیرد و دکتر توسلی زاده نیز در اجرای عدالت موفق باشد .

 

 

انتهای پیام/د

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه آینده انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.