استاندار هرمزگان ؛

پیگیری ساخت و ساز مدارس و بهبود فضای آموزشی در مدارس

استاندار هرمزگان گفت:موضوع ساخت و ساز مدارس و بهبود فضای آموزشی در مدارس استثنایی و شبانه روزی باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: موضوع ساخت و ساز مدارس و بهبود فضای آموزشی در مدارس استثنایی و شبانه روزی باید پیگیری شود.

او در خصوص سرویس مدارس استثنایی هم گفت: هزینه این سرویس با مشارکت سازمان استثنایی کشور و شهرداری بندرعباس پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این نشست گفت: باید به منظور اجرای عدالت آموزشی در کشور افراد متفاوت و کم توان را شناسایی و به آن‌ها خدمات ارائه کنیم.

مجید قدمی افزود: از مجموع یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی هرمزگان، دو سوم از طریق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین می‌شود.

وی گفت: دانش آموزان استثنایی از خدمات رایگانِ هزینه‌های جراحی و دارویی، کاشت حلزون و خدمات توانبخشی در سقف مصوب برخوردار هستند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در حوزه فضای آموزشی در استان وضع مطلوبی نداریم و باید در این زمینه اقدام شود.

حسین هاشمی تختی به موضوع نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و گفت: برای جذب نیروی انسانی به استان باید امتیاز ویژه‌ای داده شود.

دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم توجه ویژه به دانش آموزان استثنایی استان گفت: باید با اقدامات مناسب زمینه ترغیب این دانش آموزان به ادامه تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل آن‌ها را فراهم کنیم.

احمد مرادی افزود: همه دستگاه‌ها موظفند به آموزش و پرورش در انجام رسالتش کمک کنند.

او استاندارد سازی کلاس‌های درس در هرمزگان را از دیگر مواردی دانست که باید به صورت جدی دنبال شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در این جلسه مقرر شد انجمنی برای حمایت از مدارس شبانه روزی استان تشکیل تا نیاز‌های این مدارس پیگیری شود.

موسی دادی زاده افزود: همچنین مقرر شد علاوه بر ۶ واحد آموزشی پیشین در حوزه مدارس استثنایی، دو واحد دیگر نیز ساخته شود.
او تامین هزینه سرویس رفت و برگشت دانش آموزان استثنایی با مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و شهرداری بندرعباس را از دیگر مصوبات جلسه آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پارسال دو هزار و ۴۶۰ دانش آموز استثنایی در ۱۳۶ مدرسه استثنایی هرمزگان تحصیل کردند که امسال ۱۵ مدرسه دیگر در مناطق روستایی به آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ف

افزایش مدارس استثنایی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.