علی اکبر عباسی راد گفت: طرح حدنگاری اراضی ملی برای جلوگیری از تصرف‌های غیر قانونی، تاکنون در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اکبر عباسی راد ئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : در راستای پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرف‌های اراضی ملی، طرح کاداستر اراضی (حد نگاری) در اراضی شهرستان دامغان اجرا شد.

او افزود : نقشه کاداستر این اراضی تهیه شده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک دامغان در حال اخذ اسناد تک برگی است.

عباسی راد اضافه کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش اختلافات حقوقی مردم، جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک از اهداف مهم اجرای این طرح است. 

او خاطر نشان کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح، یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال بوده است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

عباسی راد با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در صدور اسناد تک برگ با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تامین اعتبار‌های لازم است.

انتهای پیام/ح

طرح کاداستر اراضی در راستای پیشگیری از زمین خواری در دامغان اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.