امروز نیروهای مسلح در وحدت و آمادگی کامل به سر می برند

فرمانده سپاه صاحب الزمان ( عج) استان اصفهان گفت:امروز نیروهای مسلح ما در وحدت و آمادگی کامل به سر می برند و آماده مقابله با تهدیدات دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان ( عج) استان اصفهان امروزدر جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این استان اظهار کرد: شهیدان هشت سال دفاع مقدس در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی از درخشندگی خاصی برخوردار هستند.

او با اشاره به همبستگی و همدلی مردم و نیرو‌های مسلح در ایام جنگ ادامه داد: مردم و یگان‌های مسلح با وحدت، همدلی و همکاری جنگ را اداره کردند و مدیریت هوشمندانه و شجاعانه و مدبرانه امام خمینی و جانفشانی جوانان و نیرو‌های رزمنده در مناطق عملیاتی ظرفیتی را فراهم کرد که به تعداد شهدا و ظرفیت و قابلیت هایمان افتخار و این نکته را ثابت کنیم که ایثار و جانبازی شهدا دفاع مقدس و صبر و صبوری خانواده آن‌ها امروز در کل جهان اسلام و منطقه خاورمیانه به الگوی رزمندگان جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی تبدیل شده است.

او افزود: امروز به برکت دفاع مقدس به چنان درجه‌ای رسیده ایم که در هرکجا لازم بوده است پاسخ حملات دشمن را داده ایم و ظرفیت اقدام متقابل را ایجاد کرده ایم که در این خصوص می‌توان به حوادث اخیر اشاره کرد از جمله تجاوز پهپاد آمریکایی که علی رغم توجه به اخطارها، نیرو‌های هوا و فضای سپاه آن را مورد شکار قرار دادند و ساقط شد.

فدا با بیان اینکه امروز نیرو‌های مسلح ما در وحدت و آمادگی کامل به سر می‌برند و آماده مقابله با تهدیدات دشمن هستند، تصریح کرد: نیرو‌های مسلح ایرانی تنها چند روز پس از فرمان مقام معظم رهبری، نفتکش انگلیسی را در خلیج فارس توقیف کردند و این توانایی‌ها همه از برکات دفاع مقدس است و همه ما مدیون امداد و نصرت الهی هستیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به برنامه دفاع مقدس در استان اظهار کرد: در این هفته حدود ۲۰ برنامه با محوریت دفاع مقدس در استان و۱۰۰ برنامه شهرستانی و نزدیک به ۷ هزار برنامه به صورت محلی و مسجد محوری برگزار می‌شودکه مهم‌ترین آن رژه نیرو‌های مسلح یگان‌های مختلف اعم از ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در صبح روز یکشنبه و در مقابل گلستان شهدای اصفهان خواهد بود.

او یادآور شد: بعد از پایان رژه نیرو‌های مسلح، افتتاحیه نمایشگاه و موزه دفاع مقدس در باغ غدیر را خواهیم داشت؛ همچنین در طول هفته دفاع مقدس سه نمایش عملیاتی شبیه سازی عملیات کربلای پنج در شهرستان‌های نجف آباد، شاهین شهر و لنجان برگزار خواهد شد.

فدا ادامه داد: برنامه‌ای با هدف کمک به امنیت پایدار نیرو‌های انتظامی به صورت فراخوان گشت‌های بسیج در قالب گشت‌های رضویون در پایگاه مقاومت اجرا خواهد شد و همچنین دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدا و همچنین حضور گسترده بسیجیان در قالب گردان‌های امام حسین (ع) و امام علی (ع) در نماز جمعه سراسر استان، غبار رویی و عطرافشانی مزار مطهر شهیدان از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سردار فدا با اشاره به برنامه‌هایی با محوریت فعالیت‌های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری بیابان زدایی در مناطق شرق اصفهان با کاشت ۴۰ هزار نهال، بهره برداری از ۴۵ پروژه اقتصاد مقاومتی به جهت اشتغال و رونق تولید در داخل کشور توسط بسیج سازندگی و بهره برداری از ۸۰ پروژه عمرانی در مناطق کم برخوردار مانند شهرستان‌های فریدونشهر، خور و بیابانک و بویین میاندشت با اعتباری نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: از ابتدای محرم و شروع عزاداری‌ها در پایگاه‌ها و مساجد طرحی باعنوان "مهر کریمانه" با هدف جمع آوری کمک برای دانش آموزان و مدارس مناطق کم برخوردار اجرا شده است؛ توزیع ۱۱ هزار و ۹۰۰ بسته غذایی و ۲۰۲۶ بسته تحصیلی لوازم التحریر و تهیه ۱۱۶ جهیزیه از جمله نتایج این طرح بوده که تقدیم خانواده‌ها و دانش آموزان و مدارس کم برخوردار می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به طرحی با عنوان "ایرانیان" ادامه داد: در این طرح بخش اعظمی از جوانان و مردم به کارخانجات که لوازم ایرانی تولید می‌کنند عزیمت خواهند کرد و از نزدیک با نحوه و چگونگی تولید لوازم خانگی ایرانی آشنا خواهند شد این امر ظرفیتی جهت تبلیغ صنایع داخلی فراهم می‌کند و امیدواریم باعث شود همه مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند.

او افزود: کارت ایثار رزمندگان در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد؛ این کارت دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متفاوتی است و از این به بعد شناسنامه و برگه معرفی رزمندگان خواهد بود و همچنین در آینده خدمات بیشتری برای استفاده از آن تعبیه می‌شود و نیرو‌های بسیجی دیگر برای استفاده از خدمات نیاز به مراجعه به پایگاه‌ها و گرفتن معرفی نامه نخواهند داشت، بلکه از این کارت می‌توانند استفاده کنند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: تجلیل از جهادگران حوزه اقتصادی، بهره برداری از ۲۰۰ واحد تامینی در مناطق سیل زده توسط گروه‌های جهادی، اجرای برنامه یادواره شهدا، برپایی ۴۰ سنگر مقاومت در نقاط مختلف شهرستان اصفهان، رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری ۵۰ حلقه انس با قرآن و با محوریت حلقه‌های صالحین بسیج در مساجد استان، زنگ مقاومت و جهاد امید آفرین و استقرار میز خدمت در مساجد استان جهت رفع مشکلات مردم از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/م

 

برنامه های استان اصفهان در هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.