آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سفیر عراق عنوان کرد؛

تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی بین ایران و عراق

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:دولتمردان ایران و عراق نسبت به توطئه‌ دشمنان برای تفرقه افکنی و جدایی بین این دو کشور هوشیار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید روز پنجشنبه در دیدار سفیر عراق در ایران اظهار کرد: دشمنان برای جدایی و تفرقه بین دو کشور و دو ملت ایران و عراق تلاش می‌کنند و خوشبختانه رجال و مسئولان دو کشور هوشیار هستند و اجازه فرصت طلبی و سوء استفاده دشمنان را نمی‌دهند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه مشترکات دو کشور و ملت ایران و عراق، عمیق، دیرینه و ناگسستنی است، تصریح کرد: مذهب یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین عوامل پیوند است که دو کشور را به هم نزدیک کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در دنیا دو کشور مثل ایران و عراق نمی‌توان یافت که از جهات مختلف اشتراکات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باهم داشته باشند و این مساله دلیل محکمی بر توسعه و تحکیم روابط در عرصه‌های مختلف است.

او عاشورا و راهپیمایی باشکوه اربعین را از دیگر عوامل نزدیکی دو ملت عراق و ایران دانست و تصریح کرد: امامان شیعه در عراق مدفون هستند، قلوب ما در کشور شما است و لذا جدایی بین دو کشور و دو ملت ممکن نیست.

آیت الله مکارم شیرازی  اضافه کرد: وجود حوزه‌های علمیه قوی در نجف اشرف و قم از دیگر عوامل پیوند دو کشور است، بسیاری از علمای ما در نجف تحصیل‌کرده و بسیاری از علمای عراق در قم تحصیل‌کرده و می‌کنند، در حال حاضر هم این ارتباط و تعامل برقرار است.

این مرجع تقلید گفت: جوانان بسیاری از شیعیان در سوریه و عراق در مقابل تکفیری‌ها به میدان رفتند و شر آن‌ها را دفع کردند؛ جمهوری اسلامی ایران نیز در این خصوص نقش مهمی را ایفا کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق پرداخت و گفت: درحالی‌که رئیس‌جمهوری آمریکا دزدانه و شبانه به عراق سفر می‌کند، رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در روز روشن به کشور عراق رفت و در میان مردم، بارگاه نورانی ائمه اطهار (ع) را زیارت کرد.

این مراجع تقلید در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت عراق و دعا برای حل مشکلات این کشور مهم اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم آینده عراق از جمیع جهات بهتر از امروز باشد، درواقع آنچه سبب ناراحتی و نگرانی مردم عراق می‌شود اسباب نگرانی ما نیز هست و در مقابل هر آنچه شما را شاد می‌کند ما نیز از آن شاد می‌شویم.

انتهای پیام/ش

دیدار سفیر عراق در ایران با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.