خودداری پنتاگون از مقصر دانستن ایران در حملات آرامکو

سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی خود از اعلام اینکه آیا حملات به آرامکو از خاک ایران انجام شده است، خودداری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی خود با تکرار ادعا‌های پیشین مقامات آمریکایی در خصوص کشورمان در قضیه حمله به تأسیسات آرامکو، از پاسخ به اینکه آیا این حملات از خاک ایران انجام شده است یا خبر، خودداری کرد.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی در این خصوص گفت: «ما می‌خواهیم سعودی‌ها اعلام کنند که این حملات از کجا انجام شده است.» وی همچنین اعلام کرد دولت آمریکا نمی‌خواهد قبل از تحقیقات سعودی‌ها در این باره اظهارنظر کند.

هافمن با این وجود مدعی شد: «تمامی شواهد حکایت از  آن دارند که ایران به نوعی در این قضیه نقش داشته است.»

هافمن تصریح کرد:هدف ما پرهیز از درگیری نظامی با ایران و بازگشت به میز مذاکرات است.

وی در ادامه افزود: به همکاری با سعودی‌ها برای تعیین منبع اصلی حمله به آرامکو ادامه می‌دهیم. حمله به آرامکو تشدید تنش و خطرناک است؛ طرف‌های مختلف باید به روند دیپلماتیک برگردند. برای حمایت از منافع خود در منطقه قدرت کافی را داریم. به همراه عربستان برای جلوگیری از تکرار حملات این‌چنینی تلاش می‌کنیم.

سخنگوی پنتاگون همچنین با بیان اینکه در حمله به تأسیسات آرامکو از سلاح‌های بسیار پیشرفته استفاده شده،  مدعی شد کشور‌های منطقه باید تهدید ایران را متوقف کنند.

این ادعاها و اتهام‌زنی‌های بی اساس علیه ایران در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را با پهپادها و موشک‌های خود بر عهده گرفتند.

روز شنبه نیرو‌های یمنی در واکنش به ادامه جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم این کشور، تاسیسات آرامکو را هدف حمله پهپادی قرار دادند. این حمله موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان سعودی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار