فغانی در لیگ برتر فوتبال استرالیا قضاوت می‌کند

با اعلام رسمی AFC علیرضا فغانی یکی از داوران اصلی فصل ۲۰ - ۲۰۱۹ لیگ استرالیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان که هفته گذشته به دلایل خانوادگی به استرالیا مهاجرت کرده، قرار است در لیگ برتر این کشور قضاوت کند.

فغانی در لیگ استرالیا قضاوت می‌کند

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا فغانی در فصل ۲۰۱۹ - ۲۰ لیگ برتر فوتبال استرالیا قضاوت می‌کند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار خبر حضور علیرضا فغانی در لیگ استرالیا، نوشت: فدراسیون فوتبال استرالیا (FFA) تایید کرده است که علیرضا فغانی، یکی از بهترین داوران جهان، با قرارادی تمام وقت برای فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ A در لیگ این کشور قضاوت خواهد کرد.

فغانی به دلایل خانوادگی تصمیم به مهاجرت به استرالیا گرفت و FFA به او پیشنهاد داد که در لیگ A این کشور فعالیت کند.

فغانی، داور بین المللی در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ آسیا ۲ مسابقه را سوت زد و همچنین چهار بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از جمله دیدار رده‌بندی بین ۲ تیم بلژیک و انگلیس را قضاوت کرده است. او ۲ مسابقه در جام کنفدراسیون‌های روسیه ۲۰۱۷ و همچنین مسابقه فینال المپیک ۲۰۱۶ بین آلمان و برزیل را داوری کرده است.

او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به عنوان داور سال آسیا معرفی شد و احتمالاً استرالیایی‌ها او را به عنوان داور بازی فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بین استرالیا و کره جنوبی در سیدنی به یاد می‌آورند.

کریس نیکو، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا و رئیس کمیته داوران این کشور، ضمن ابراز خرسندی از حضور فغانی در لیگ کشورش گفت: این افتخار بزرگی برای ما است که داوری با قابلیت علیرضا فغانی به لیگ استرالیا می‌پیوندد و می‌خواهم از استربر دلوفسکی، رئیس اتحادیه داوران حرفه‌ای فوتبال استرالیا که در تسهیل این انتصاب نقش حیاتی داشت، تشکر کنم.

او افزود: بی‌نهایت خوشحال هستیم که علیرضا و خانواده‌اش استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند و برای ما تصمیم آسانی بود که به او پیشنهاد دهیم در این لیگ داوری کند. تجربه بین‌المللی فغانی برای مسابقات لیگ بسیار مفید و ارزشمند خواهند بود. او همچنین قادر خواهد بود داوران جوانان ما را آموزش دهد. بی‌صبرانه منتظر دیدن کار او در فصل پیش روی "ای لیگ" هستیم.

علیرضا فغانی هم در این‌باره گفت: فرصت داوری در لیگ A فوق العاده و جذاب است. ترک وطن مان تصمیم بسیار بزرگی بود. هنوز هم می‌توانم به صورت حرفه‌ای در یکی از لیگ‌های برتر آسیا داوری کنم و همچنین به عنوان داور بین المللی کار خود را ادامه دهم.

فغانی سابقه قضاوت در فینال المپیک، جام جهانی ۲۰۱۸ و جام کنفدراسیون‌ها را دارد.


بیشتر بخوانید: چرا فغانی از ایران رفت؟


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران و جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۷:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
آقای محترم شما که می خواستی بری استرالیا چرا برعلیه استقلال این همه سوت زدی؟ دلت خنک شد؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بره افتخاره برای ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
اون که بره جا برا دیگران و جوانترها باز تر میشه خدا کنه استعدادهای بهتری مجال عرض اندام پیدا کنند. و برایش موفقیت آرزومندم.
Romania
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
بره
آخرین اخبار