آمریکا و استرالیا به دنبال تقویت روابط تجاری و امنیتی

دونالد ترامپ برای گفت‌وگو درباره تقویت روابط تجاری و امنیتی میزبان نخست‌وزیر استرالیا خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز میزبان اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا باشد و انتظار می‌رود دو طرف در خصوص تقویت مسائل امنیتی و تجاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

آنها همچنین قرار است امروز جمعه طرحی را به منظور تأمین امنیت عرضه مواد معدنی کمیاب ارائه دهند. به ادعای رویترز، این اقدام در جهت رفع نگرانی‌ها از آن است که چین به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد معدنی در جهان ممکن است بارگیری را متوقف کند.

طبق اعلام رویترز، پس از مراسم استقبال و دیدار‌های دوجانبه و برگزاری یک نشست مطبوعاتی مشترک، مایک پنس، معاون رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای ناهار میزبان اسکات موریسون خواهند بود و پس از آن، نخست وزیر استرالیا شام را در کاخ سفید صرف می‌کند.

پاتریک بوچان، از اعضای مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در خصوص این دیدار گفت: این، دیدار نمایانگر آن است که روابط دو طرف در چه جایگاهی قرار دارد. استرالیا بازی هوشمندانه‌ای را با ترامپ انجام داده است. استرالیا برخلاف برخی شرکای اروپایی، از انتقاد مستقیم از ترامپ خودداری کرده است.

استرالیا ماه گذشته نیز موافقت کرد که به ائتلاف دریایی آمریکا بپیوندد؛ همچنانکه محصولات شرکت هوآوی چین-بزرگترین عرضه کننده تجهیزات ارتباطی در جهان-را نیز به پیروی از آمریکا ممنوع کرد. واشنگتن مدعی است شرکت هوآوی از طریق نسل پنجم تلفن همراه خود قادراست دست به جاسوسی بزند و تلاش دارد تا هم‌پیمانانش را نیز در خصوص این مسأله قانع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار