سازمان همکاری و توسعه اقتصادی: درخواست پناهندگی به کشور‌های توسعه‌یافته کاهش یافت

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تقاضای پناهندگی به کشور‌های توسعه‌یافته از جمله آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمار‌های رسمی حاکی از آن است که تقاضای پناهندگی به کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از جمله آمریکا در سال گذشته کاهش یافته و در برخی کشور‌ها از جمله فرانسه با افزایش همراه بوده است.

طبق تازه‌ترین گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که روز گذشته منتشر شد، تقاضای پناهندگی در کشور‌های عضو این سازمان اقتصادی از جمله آمریکا که اصلی‌ترین مقصد متقاضیان پناهندگی محسوب می‌شود، رو به کاهش است. اما در این میان کشور‌های فرانسه و اسپانیا بیشترین رشد تقاضای پناهندگی را در سال ۲۰۱۸ تجربه کردند.

سال گذشته میلادی یک میلیون و ۷ هزار تقاضای پناهندگی در جهان ارائه شد که نسبت به سال ۲۰۱۷ اندکی کاهش را نشان می‌دهد. طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کشور‌های اروپایی در سال گذشته رشد منفی ده درصدی و کشور‌های غیراروپایی رشد منفی ۱۷ درصدی را در زمینه تقاضای پناهندگی تجربه کردند.

کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال ۲۰۱۷ یک میلیون و ۲۶۰ هزار تقاضای پناهندگی دریافت کرده بودند، اما بالاترین رقم در این زمینه مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است که تقاضای پناهندگی در کشور‌های عضو این سازمان به یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر هم رسید.

کاهش تقاضای پناهندگی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال گذشته میلادی عمدتا ناشی از کاهش تقاضا‌هایی است که آمریکا دریافت کرده با این حال این کشور سال گذشته نیز همچنان با دریافت ۲۵۴ هزار تقاضای جدید همچنان از این حیث در صدر کشور‌های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی قرار گرفت.

طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که تحت عنوان «چشم‌انداز‌های مهاجرت بین‌المللی» منتشر شده است، شمار تقاضا‌های پناهندگی که آمریکا در سال گذشته دریافت کرد نسبت به سال قبل از آن که ۳۰۰ و ۳۰ هزار تقاضای پناهندگی به آمریکا ارائه شد، ۷۷ هزار کمتر بود.

سخت‌تر شدن سیاست‌های مهاجرت دولت ترامپ که سال ۲۰۱۸ سیاست «تحمل صفر» را در قبال مهاجرت‌های غیرقانونی به اجرا گذاشت و تهدید کرده است کودکان مهاجر را از والدینشان جدا می‌کند، علت اصلی کاهش تقاضا‌های پناهندگی به آمریکا در سال گذشته است. طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نزدیک به پنجاه درصد تقاضا‌های پناهندگی به آمریکا از چهار کشور السالوادور، گواتمالا، ونزوئلا و هندوراس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار