استاندار سیستان و بلوچستان ؛

سهم سیستان و بلوچستان در تجارت کشور تنها یک درصد است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با دارا بودن ۲۰ درصد مرزها، ۱۱.۵ درصد مساحت و ۳.۵ درصد جمعیت ایران سهم آن در تجارت کشور تنها یک درصد است.

سهم سیستان و بلوچستان در تجارت کشور تنها یک درصد استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری ؛ احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی منطقه سیستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد افزود: اجرای طرح‌های ضربتی همچون انتقال گاز به زاهدان، زابل و خاش باعث شکوفایی در حوزه صنعت سیستان و بلوچستان می‌شود.

او  تحقق وعده‌های مسئولان به سیستان و بلوچستان را خواستار شد و گفت: راه آهن، بزرگراه و آب آشامیدنی سه مساله مهم این استان است که باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان را خواستار شد و گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری– صنعتی سیستان با وجود منطقه آزاد تجاری– صنعتی چابهار بال دوم پرواز در تجارت این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۴۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر شده که ۲۵ هزار اشتغال رسمی ایجاد کرده است.

نادر میرشکار افزود: ۷۰ درصد از این تعداد واحد‌ها فعال و ۳۰ درصد آن غیر فعال هستند.

او  اظهارداشت: ظرفیت مرز با وجود بازارچه‌های مرزی و پایانه رسمی میلک از ظرفیت‌های منطقه سیستان است در حالیکه افغانستان آن را به رسمیت نمی‌شناسد و دچار مشکل هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۷۰ پروانه بهره‌برداری در سیستان وجود دارد که اکثر واحد‌های آن شن و ماسه و کوره آجر پزی هستند.

انتهای پیام/ع

۱۷۰ پروانه بهره‌برداری در سیستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار