درماندگی دشمن در معادلات جهانی و منطقه‌ خاورمیانه

امام جمعه کرمانشاه گفت: از زمان مصدق تا به امروز سر ایران کلاه گذاشته اند بنابراین همان که رهبر انقلاب فرمودند: دیگر و در هیچ سطحی با دولت آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

درماندگی دشمن در معادلات جهانی و منطقه‌ خاورمیانهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به هدف اصلی انبیاء اظهار داشت: مهم‌ترین مساله در زندگی انسان توجه به تهذیب، تزکیه و تربیت است؛ به عبارت دیگر انسان منهای تربیت معنایی ندارد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: دین برنامه‌ زندگی است و سیدالشهدا جز برای اقامه‌ دین قیام نکرد و به شهادت نرسید دین را باید بر روی میز تشریح بگذارند و آن را برای مردم شرح بدهند چراکه دین مصونیت می‌آورد و زندگی انسان را روح و معنا می‌بخشد.

علما با اشاره به اینکه در تمام زمان‌ها هم سیدالشهدا وجود دارد و هم یزد، بیان داشت: جنگ سیدالشهدا با یزید جنگ فکر و عقلانیت بود، سید الشهدا برای آنکه دین و برنامه‌ زندگی انسان را تشریح کند به شهادت رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به هفته‌ دفاع مقدس گفت: به تعبیر رهبر انقلاب جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گنجی بود که توانست جمهوری اسلامی را به این اقتدار برساند.

او با اشاره به درماندگی دشمن در معادلات جهانی و منطقه‌ خاورمیانه بیان کرد: اینکه دشمن موضعی علیه جمهوری اسلامی می‌گیرد، اما بعدا از کرده و موضع خودش پشیمان می‌شود نشانگر قدرت جمهوری اسلامی است.

علما مکر و حیله‌ دشمن را به مسئولین یادآور شد، افزود: ۷۰ سال است که ما آمریکا را تجربه کرده ایم، از زمان مصدق تا به امروز سر ایران کلاه گذاشته اند؛ بنابراین همان که رهبر انقلاب فرمودند: دیگر و در هیچ سطحی با دولت آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه کرمانشاه مقاومت را رمز پیروزی دانست و گفت: در مسائل مختلف از جمله مناسبات اقتصادی، استفاده از ظرفیت داخلی چاره‌ کار است.

او افزود: هر استانی ظرفیت خاص خودش را دارد به فرض مثال استان کرمانشاه ۹۰۰ هزار هکتار زمین دارد که می‌تواند بساط بیکاری را در استان کرمانشاه برچیند، اما عدم زیرساخت و حمایت برخی دستگاه‌های اجرایی سبب شده تا کرمانشاه بیشترین بیکاری را داشته باشد.

علما ادامه داد: چشم داشتن به بیگانه قطعا خواری و ذلت به دنبال دارد و همه‌ دستگاه‌های اجرایی را به این مهم تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/ز

 

مقاومت رمز پیروزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.