خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: دفاع مقدس تبدیل به دوران طلایی شد که ملت ایران را کمک کرد ۴۰ سال مقاوم روی پای خود بایستد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۹ شهریور ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: جنگ تحمیلی حمله و جنگ مرزی نبود، بلکه با هجمه‌ای همه جانبه قدرت‌های جهانی دست به دست هم دادند تا کار این انقلاب را تمام کنند.

او افزود: آمریکا و نوکرانش با تمام وجود هشت سال هر چه توانستند صدام را کمک کردند، اما با یاری خداوند متعال این ایام به دورانی طلایی و تاریخی برای ایران اسلامی مبدل شد و حرکت‌های زیبا و بالنده‌ای اتفاق افتاد که بی نظیر است و برای تاریخ و برای بشریت درسی عظیم دارد.

نکونام اضافه کرد: مردم با روحیه ایثارگری، صلابت و ولایتمداری خود بازی‌های سیاسی را کنار گذاشتند و دشمن را شناختند و بر این دشمن غلبه کردند و همان دوران کمک کرد تا امروز ۴۰ سال مقاومت کنیم و روی پای خودمان بایستیم و امروز به جایی برسیم که دشمن برای مذاکره التماس کند.

او ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد با ترفند‌های مختلف ما را پشت میز مذاکره بکشاند، البته نه برای مردم ما و رفع تنش، بلکه برای منافع خودش و مردم ما به تبعیت از رهبر بصیر و فرزانه می‌گویند ما مذاکره نمی‌کنیم و شما هم جرأت جنگ کردن را ندارید.

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: این ایستادگی شما مردم از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس است و این ایستادگی به یمنی‌ها هم این احساس را داده که در برابر آل سعود و امارات و آن‌هایی که آمریکا پشت سرشان است، مقاومت کنند.

نکونام، به تعرض تکفیری‌ها به حرم مطهر امام هادی (ع) در ۱۴ سال قبل اشاره کرد و افزود: آن‌ها حرم این امام همام را با خاک یکسان کردند و بحمدالله امروز تبدیل به یک حرم بلند و رفیع و امکانات وسیع شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اول مهر روز بازگشایی مدارس اضافه کرد:  همه برای نسل آینده مسئول هستیم، پس باید برای تعلیم، تربیت، تهذیب و آموزش دانش آموزان این آینده سازان کشور بکوشیم.

انتهای پیام/ز

مقاومت و ایستادگی درس دوران طلایی دفاع‌مقدس

برچسب ها: نماز جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار