نماینده مردم همدان در خانه ملت؛

همدان در ثبت جهانی آثار تاریخی به حق خود نرسیده است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این استان در ثبت جهانی آثار تاریخی به حق خود دست نیافته و باید از فرصت اجلاس جهانی راه ابریشم استفاده کند.

ثبت جهانی آثار تاریخی استان همدان به حق خود نرسیده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خود در دوره‌های تاریخی مختلف مورد توجه کشور‌های راه ابریشم بوده است، گفت: میزبانی همدان از نشست‌های جهانی راه ابریشم بیانگر آن است که همدان هم چنان نقش غیرقابل انکار خود در این مسیر را دارد.

او با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری همدان امکان پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را برای این استان مهیا کرده است، افزود: همدان به عنوان پایلوت فرهنگی در موضوعات مختلف در کشور و حتی دنیا شناخته می‌شود و باید از این ظرفیت بهره برد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصویب قطار شهری برای همدان تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن سینا و تصویب اتصال راه آهن همدان به غرب کشور را از امتیازات همدان بیان کرد و گفت: بیمارستان اکباتان همدان در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد و با راه‌اندازی دانشگاه D ۸ و تکمیل موزه منطقه‌ای همدان و موزه هنر‌های معاصر زیرساخت‌های لازم توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف مهیا می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه این تصور که همدان در چند سال آینده جزو اولین مقصد‌های گردشگری در ایران باشد دور از ذهن نیست، گفت: همدان در چند سال اخیر با برگزاری رویداد‌های مختلف بین‌المللی توانسته آوازه خود را در دنیا بیش از گذشته سر دهد.

او به برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم اشاره کرد و با بیان اینکه با این میزبانی یکبار دیگر نگاه دنیا به همدان معطوف می‌شود از مسئولین استان همدان خواست با رایزنی و پیگیری جدی، زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی همدان را در یونسکو فراهم کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه همدان به حق خود دست نیافته و باید از فرصت اجلاس جهانی راه ابریشم استفاده لازم را داشت، گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران با برای رسیدن به آنچه لیاقتش است تلاش کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه همدان نگین گردشگری راه ابریشم است، گفت: نباید از این ظرفیت برجسته غافل شد.

انتهای پیام/ب


برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.