سرپرست شبکه دامپزشکی بافق خبرداد:

حمل و نقل طیور، بدون مجوز دامپزشکی ممنوع

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق گفت: در سه ماهه گذشته، ۹ دستگاه خودرو حامل طیور زنده بدون مجوز حمل بهداشتی، در بافق توقیف شد.

حمل و نقل بدون مجوز طیور در شهرستان بافق ممنوعفرزانه سالاری سرپرست شبکه دامپزشکی بافق، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  به منظور تشدید نظارت‌ها و با هدف پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، در سه ماهه اخیر ۹ دستگاه خودرو حامل طیور زنده بدون مجوز حمل بهداشتی، توقیف شد.

فرزانه سالاری گفت: حمل هرگونه طیور بدون رعایت مقررات دامپزشکی و اخذ گواهی حمل، موجب شیوع بیماری‌های مهلک در مرغداری‌های صنعتی شهرستان و در نهایت منجر به بروز خسارات فراوان به مرغداران می‌شود.

سالاری در ادامه به برخورد قضایی با پرنده‌فروشان دوره‌گرد اشاره کرد و گفت: فروشندگان دوره گرد طیور، بدون توجه به شرایط فصلی و منطقه‌ای و بدون مجوز‌های لازم بهداشتی، اقدام به حمل و نقل طیور به شهرستان و روستا‌ها می‌کنند و این مسئله می‌تواند منجر به انتشار آلودگی شود که به جهت کنترل این امر، شبکه دامپزشکی با فروشندگان دوره گرد طیور برخورد خواهد کرد.

او در پایان افزود: از شهروندان تقاضا داریم از فروشندگان دوره گرد، هیچگونه طیوری را خریداری نکنند و در صورت مشاهده فروشندگان دوره گرد و نیز هرگونه تلفات غیرعادی در طیور بومی خود ضمن تماس با شماره تلفن ۳۲۴۳۷۴۱۲ مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ غ

فروش و حمل و نقل بدون مجوز طیور در شهرستان بافق ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار