فرمانده انتظامی استان زنجان:

اجرای تمهیدات انتظامی و ترافیکی بازگشایی مدارس درزنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان ازاجرای تمهیدات انتظامی و ترافیکی بازگشایی مدارس درزنجان خبر داد.

اجرای تمهیدات انتظامی و ترافیکی بازگشایی مدارس درزنجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان گفت:نهادینه سازی قانون گرایی، ضابطه مندی و مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است.

سردار جهانبخش با اعلام اینکه انسجام و تعامل بین پلیس، مدرسه و دانشگاه چشم اندازی روشن و افقی درخشان را از امنیت مطلوب و پایدار نوید می‌دهد گفت: امید است، با آغاز سال تحصیلی جدید قلب‌ها نزدیکتر و اراده‌ها برای تعالی و شکوفایی استعداد‌های فرزندان این مرز و بوم مصمم‌تر گردیده و گام‌ها برای مقابله با مجرمان و قانون شکنان استوارتر شود.

اوافزود: در سال تحصیلی جدید پلیس به صورت محسوس و نامحسوس برای افزایش ضریب امنیت دانش آموزان در اطراف مدارس فعالیت خواهد کرد و ماموران انتظامی این استان آمادگی لازم برای ایجاد نظم و امنیت و روان‌سازی ترافیک را دارند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس گفت: والدین همکاری لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرویس‌های ویژه نقل و انتقال دانش آموزان داشته باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظایف ذاتی خود علاوه بر انتظام بخشی به عبور و مرور ساماندهی سرویس‌های مدارس را نیز با جدیت پیگیری می‌کند.

سردار جهانبخش در ادامه افزود: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، پلیس با تمام توان از نزدیک شدن عوامل فروش مواد مخدر و اقلام ضدفرهنگی به محیط پیرامونی مدارس و حضور عناصر نامطلوب و مزاحم به ویژه برای دانش‌آموزان دختر در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیر تردد آنان جلوگیری خواهد کرد تا اسباب آرامش دانش‌آموزان فراهم شود و در این فعالیت از تجربه سال‌های گذشته و موارد رخ‌داده نیز به خوبی استفاده خواهد شد تا نقاط ضعف به صورتی شایسته تقویت شود.

او بیان کرد: رانندگان خودرو‌ها هنگام تعطیلی مدارس، از توقف دوبله و چند لایه در مقابل مدارس اجتناب کنند تا مشکلات عبور و مرور در معابر برای سایر شهروندان بوجود نیاید و خانواده‌ها توجه داشته باشند که هرگونه اعمال خلاف مقررات آنان و رانندگان سرویس مدارس موجب بدآموزی و پایبند نماندن دانش آموزان به قوانین و مقررات می‌شود.

سردار جهانبخش اضافه کرد: با قانونمندی رانندگان، حضور پررنگ و هدفمند پلیس و رعایت هنجار‌های ترافیکی جاده‌های درون شهری ایمن و کم خطری در سراسر استان زنجان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد که والدین و دانش آموزان همکاری لازم را با مأموران راهنمائی و رانندگی مستقر در تقاطع‌ها و میادین، مقابل مدارس، گشتی‌ها و ... برای داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسه هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش برای تأمین نظم و امنیت مدارس و تعامل با مراکز مشاوره و مسئولان پرورشی آموزش و پرورش نیز همانند سال‌های گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد.

او افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه‌های جمعی نیز می‌تواند برای پلیس بسیار مفید باشد و پلیس پیشگیری در این زمینه آمادگی کامل دارد که از کانال رسانه، آموزش و آگاه‌سازی هموطنان را پیگیری کند و امیدواریم که اصحاب رسانه نیز با علاقه در این مسیر با ما همراهی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر گشت‌های انتظامی، واحد اطلاعات کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز به‌صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور دارند و با افرادی که برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

سردار جهانبخش تصریح کرد که مرکز فوریت‌های پلیسی در مهرماه با اولویت ایجاد امنیت مدارس فعالیت خواهد کرد و مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

اواضافه کرد: هدف نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت و ایجاد محیطی آرام برای دانش آموزان و ایجاد احساس امنیت وآرامش برای شهروندان است که عوامل گشت‌های خودرویی، موتورسیکلت و پاس پیاده دراطراف مدارس مستقر می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: به همین منظور پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف که درمقابل مدارس اقدام به اجرای عملیات‌های خطرناک می‌کنند، تجمع‌های جوانان و افراد معلوم الحال دراطراف مدارس، اخلال گران درنظم عمومی برخورد جدی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ر

گسترده شدن چتر امنیتی پلیس در استقبال از مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.